שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ הודיע הערב (שלישי) במהלך מסיבת עיתונאים בכפר המכביה כי מפלגתו, כחול לבן, תצביע בעד הצעת החוק לפיזור הכנסת שתעלה מחר בקריאה טרומית במליאה. אולם, יחד עם זאת דרש גנץ מראש הממשלה בנימין נתניהו להביא מיד את התקציב לממשלה, תוך שהוא מדגיש כי "נטל ההוכחה עליו".

"תדאג להעביר את התקציב ותבטיח את האחדות שאתה יודע לדבר עליה רק מול מצלמות", אמר גנץ לרה"מ והוסיף: "הפסק את השיסוי והפילוג. אם תפעל ללא תכסיסים ותרגילים, לא יצטרכו מיליוני אזרחי ישראל למצוא עצמם בחודש מרץ במערכת בחירות רביעית. אך אם תחליט להמשיך בדרך הנוכחית, נצא חבריי בכחול לבן לבחירות, עם ההישגים החשובים שהבאנו, ועוד נביא. שרי כחול לבן ימשיכו לעמוד כחומה בצורה, כשרק טובת המדינה לנגד עיניהם".

ל"מעריב" נודע כי בכירי מפלגת כחול לבן העבירו מסרים ברורים לבכירים בליכוד בטרם מסר גנץ את הצהרתו. על פי גורמים המעורים בפרטים, הבכירים אמרו כי יהיה זה "נאום חריף מאוד", והוסיפו: "אך שתבינו נכון - זו אינה טריקת דלת, אפשר ואף צריך לקבוע פגישות בנושא התקציב ולהתחיל לקדמו".

נתניהו פנה מוקדם יותר לגנץ בסרטון שפרסם בפייסבוק, ואמר כי "זה לא הזמן לבחירות - זה הזמן לאחדות". לטענתו, "כחול לבן נגררים אחרי לפיד ובנט. ללפיד ובנט לא אכפת שאנחנו הולכים לבחירות באמצע מגפת הקורונה. זה אינטרס פרטי שלהם. ואף על פי שכחול לבן בממשלה הזו הקימה ממשלה בתוך ממשלה, כל הזמן התריסו נגדנו, והפרו הסכמים קואליציוניים - אני אומר להם לשים את הכל בצד". בני, מה שצריך לעשות עכשיו זה לעשות סיבוב פרסה מהפוליטיקה למען אזרחי מדינת ישראל. זה מה שצריך לעשות עכשיו ואני מבקש ממך, עשה את זה", אמר רה"מ.

נתניהו פונה לגנץ, מתוך עמוד הפייסבוק של בנימין נתניהו

יו"ר הקואליציה מיקי זוהר אמר לאחר הצהרתו של גנץ, כי "‏נאום גנץ נגד רה"מ והליכוד הוא התחלת קמפיין הבחירות שלו. המתקפה האישית נגד נתניהו - שפל המדרגה. בזמן שהליכוד עובד רק למען הציבור בטיפול במשבר הקורונה, כחול לבן עובדים רק כדי שבני גנץ יהיה רה"מ. הם מפזרים את הכנסת ומפרקים את הממשלה, תוך כדי פגיעה באזרחי ישראל, בשביל גחמה פוליטית".

מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בתוך כך פירט שר האוצר ישראל כ״ץ בחשבון הטוויטר שלו את "לוח הזמנים המקצועי והאמיתי להעברות תקציב 2020 ו-2021 וחוקי ההסדרים", כפי שהוצג גם אתמול על ידי משרד האוצר לרה״מ, לפיו ב-9 בדצמבר ייערך אישרור תקציב 20 בממשלה, ב-17 לחודש ייערך אישור תקציב 21 וחוקי ההסדרים בממשלה, ב-23 בדצמבר ייערך אישרור תקציב 20 בכנסת ואילו בפברואר2021 יועבר אישור התקציב של השנה הבאה בד בבד עם חוקי ההסדרים בכנסת.

מחר צפויה להיפתח מליאת הכנסת בשעה 11:00 כשעל סדר יומה שאילתות ולאחר מכן דיון בחקיקה פרטית. חוקי פיזור הכנסת נמצאים כרגע בסוף סדר יומה של המליאה, כך שייתכן כי ההצבעה בקריאה הטרומית, לה מסתמן רוב, תתקיים רק בשעות אחר הצהריים.

יו''ר רשימת רע''מ, חבר הכנסת מנסור עבאס אמר היום בגל''צ כי "רע''מ טרם קיבלה החלטה בנוגע להצבעה מחר". הוא ציין כי "חבל מאוד שלא למדנו מניסיון העבר ואנחנו עסוקים רק בלהפיל את הממשלה". לפי דיווחים שונים, יתר מפלגות הרשימה המשותפת הודיעו לעבאס כי הצבעה נגד פיזור הכנסת, היא הודאה בכך שרע''מ לא תהיה חלק מהרשימה המשותפת אם יתקיימו בחירות לכנסת ה-24.