ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) שוחח עם אראל סג"ל ואבי יששכרוף בתכניתם ב-103FM על רקע פיזורה של הכנסת ה-23 והליכה למערכת בחירות חדשה. לדבריו של סמוטריץ', ימינה "לא לוקחת חלקת בשיח השנאות של כן ביבי או לא ביבי", ולמעשה סירב לומר באיזו ממשלה יסכימו לשבת. בנוסף, התייחס סמוטריץ' לפרשת מותו המצער של הנער אהוביה סנדק בתום מרדף משטרתי באזור בנימין ואמר: "אני מקווה שחקר האמת יהיה יותר טוב ממה שהיה באום אל-חיראן".

ח"כ סמוטריץ' מתעמת עם השוטרים בזירת התאונה בה נהרג אהוביה סנדק

סג"ל: אתם רואים ישיבה ביחד בגוש עם השמאל, אין בעיה?
"חייב לקלקל. לא, ממש לא. באתי לומר שמעבר למחלוקות והוויכוחים הפוליטיים שצריך לנהל אותם, אנחנו לא מטשטשים עמדות, יש לי תפיסות מאוד ברורות איך צריכה להיראות המדינה היהודית, כל אחד מאיתנו יחתור לממש את מה שטוב לדעתו למדינת ישראל אף לא לקחת את זה למחלוקת אישית".

אבי: הולכים עם ביבי?
"אמרנו וחוזרים ואומרים וגם אם זה יעלה לנו במנדטים אנחנו לא נהיה חלק משיח השנאות הזה של כן ביבי או לא ביבי, אנחנו כן ערכים".

אבי: האו"ם?
"לא, אנחנו מהצד של עם ישראל ומדינת ישראל ומה כואב לו ומה חשוב לו ונשים תוכניות עבודה מסודרות".

סג"ל: אתה מחרטט אותנו עכשיו. אהוביה סנדק ז"ל שנהרג בתאונה עם המשטרה? לא היו אמורים להיחקר השוטרים מיד בתום האירוע?
"כשאני משווה את זה למקרים דומים, לא רק להיחקר אלא להיעצר כך היה עם סלומון טקה ועם איאד אל-חלאק וגם כשהיה מדובר במבצעים. מח"ש חקרה, המדינה והתקשורת ליוו את זה וכאן על פניו מדובר באירוע שנראה הרבה יותר חמור. המרדף ולא רק, וודאי שהיה מפגש בין הרכבים וכנראה המפגש הזה הוא שגרם לתאונה הנוראה ולתוצאות הטרגיות שלה".

אבי: על סמך מה?
"את העובדה שהיה מפגש רואים, הייתי בשטח, אותו רכב בילוש רואים שהוא עבר תאונה, היה מאוד ברור בחזית. אני מאוד נזהרתי מלומר שהשוטרים נגחו בכוונה או לא בכוונה אבל היה מפגש, הייתה תאונה בין הרכבים והיא שגרמה להתהפכות ולאיבוד השליטה כנראה. על זה קשה להתווכח. התחושה שלי שלא מתייחסים לזה בחומרה הראויה כי מדובר בנער גבעות וזה הדבר הנורא והאיום. יהיה אשר יהיה הרקע למרדף, אין עונש מוות במדינת ישראל ואסור היה שהאירוע יסתיים כך. הוא חייב להיחקר עד תום, מדינת ישראל צריכה לשנות את היחס לנוער הזה מקצה לקצה, זה נוער שיש לו כוונות טובות והוא הולך לאיבוד".

אבי: זה לא בדיוק אור לגויים בני הנוער האלה.
"זה נוער שיש בו המון אהבת הארץ והעם ויש בו כאב אמיתי על הפינויים וההריסות והוא מגיב רע מאוד והוא טועה". 

אבי: לא בדיוק חסידי המדינה.
"אתה לא צודק, אתה ממש לא צודק. נוער הגבעות זה מן כותרת, יש בה המון סוגים. בגדול השאיפות והכוונות מצוינות והם טועים בדרך. זה נוער שצריך לטפל בחינוך ושיקום וחום ואהבה".

סג"ל: שוחחנו עם צבי סוכות שהיה נוער גבעות והוא טוען שצריך לשנות את הגישה. תגובת המשטרה: בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים, צוות בלשים שהיה בסמוך ביצע חסימה של ציר הנסיעה עם הרכב המשטרתי. משזיהו את הרכב עם החשודים הורו לו לעצור אולם נהג הרכב לא נענה להוראת השוטרים והמשיך בנסיעה מהירה תוך שהוא עוקף את החסימה בנסיעה על שולי הכבישים, הבלשים החלו בנסיעה בעקבותיו וסמוך לצומת רימונים התרחשה תאונה במהלכה הרכב האזרחי התהפך. במקום נקבע מותו של אחד הנוסעים וארבעה מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים. חוקרי מז"פ, בוחני התנועה וגורמי חקירה נוספים הגיעו לזירת התאונה לאיסוף הממצאים ונפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע ביסודיות ובמקצועיות במטרה להגיע לחקר האמת".
"אני מקווה שחקר האמת יהיה יותר טוב ממה שהיה באום אל-חיראן".