צבי האזור שהצטרף לאחרונה למפלגת 'תקווה חדשה' של גדעון סער, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. על הצטרפותו של זאב אלקין אמר האוזר: "אחד האנשים המרכזיים בפוליטיקה הישראלית". בדבריו תקף האוזר את נתניהו ואמר "הוא נטל על הימין, הוא לא מסוגל להוביל", וקבע כי סער הוא "האדם הבשל והערוך ביותר בישראל לכהן כראש ממשלה בישראל".

ינון: מה קורה?
"נערכים לבחירות".

ינון: אתה מעודד מההצטרפות של אלקין?
"כן, וודאי. קמה כאן מפלגה שמהווה אלטרנטיבה למפלגת השלטון. אלקין הוא אחד האנשים היותר מרכזיים בפוליטיקה הישראלית היום, אחד האנשים היותר חכמים וזו אכן ברכה".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

בן: אבל עד לפני יומיים הוא הצהיר שצריך להצביע לנתניהו.
"זה פשוט, נתניהו שהוא איש שאני מאוד מעריך את מה שהוא עשה, נכון להיום הנזק שהוא מביא למדינת ישראל גדול מהתועלת, יותר ויותר אנשים מבינים את זה. בתום 15 שנים לנתניהו שעכשיו ממשלת האחדות ורעיון האחדות קרס לנגד עינינו".

ינון: אנחנו שואלים על ההתהפכות של אלקין.
"גם אלקין כמו רבים רבים, רבבות אנשים שתמכו בליכוד מהימין ומהמרכז".

ינון: אתם מביאים קולות מהימין?
"הדבר מאוד פשוט, יש היום רוב בציבור שמגדיר את עצמו ימין-ימין מרכז, נתניהו לא מסוגל להוביל את הרוב הזה - נתניהו הוא נטל על הימין".

ינון: אז איך הוא קיבל מיליון ו-300 אלף קולות?
"במדינה של 9 מיליון, נתניהו איננו ממצה".

ינון: לא הביאו מעולם תוצאה כזאת.
"רבים שמגדירים עצמם ימין שמבינים שמזרח התיכון השתנה לא מסוגלים לתמוך בנתניהו וגם אנשים שתמכו בנתניהו לא מסוגלים יותר כי נתניהו זה לא ימין. זה הפך להיות ביביסטים, הוא שם את ענייניו האישיים לפני העניינים הלאומיים".

ינון: אנחנו מספר 1 בעולם בחיסונים, הסכמי שלום, כלכלה טובה.
"למה אתה לא שואל איך לוקחים תקציב מדינה ואוזקים אותו לעניין אישי? אתה חושב שחיסונים זה נתניהו? במדינות אחרות אין היום חיסונים?".

ינון: בגרמניה יתחסנו עוד שנה.
"עם יד על הלב אתה יודע, השיקול האישי של נתניהו גובר על השיקול הלאומי, כך מתנהלת מדינת ישראל. כל מי ששומע אותנו מבין את זה".

ינון: מבין שאתם מפלגה של פליטים ועריקים שלא מצאתם את מקומכם במפלגה שהייתם ועכשיו אתם מחרימים מפלגות וזה נראה מגוחך.
"אנחנו מציגים אלטרנטיבה כמו שנוהגים בדמוקרטיה. אמר גדעון סער דבר פשוט - מי שרוצה את נתניהו כראש ממשלה שלא ייבחר בנו, אנחנו לא ממצמצים ולא קורצים. אנחנו מציבים אלטרנטיבה".

ינון: תשבו עם נתניהו?
"לא באנו לשבת עם נתניהו, כל מי שיהיה מוכן להצטרף לגדעון סער כראש ממשלה, כמוביל, כל מפלגה ציונית ברוכה הבאה. בפירוש הליכוד הוא שותף מלא. אמרתי את זה בצורה ברורה, אנחנו לא באים לשבת תחת נתניהו, תם עידן נתניהו, מבינים את זה אנשים רבים".

ינון: אמרו את זה גם אנשים רבים לפניך.
"הגיעה העת אחרי 15 שנים".

בן: הקראתי רשימה של שמות שנפלטו מסביבתו של נתניהו, מה גורם לכולם לעזוב?
"בנימין נתניהו בשנים האחרונות חל שינוי והסיפור לא הפך מדינת ישראל אלא הסיפור הפך לגורלו ועניינו האישי. ברגע שגורלו ועניינו האישי משתלב ואפילו גובר על שיקול לאומי באותו רגע האירוע מתחלק לשניים או אנשים שממשיכים להיות אנשי המחנה הלאומי או אנשים שהפכו להיות מחנה ביביסט".

ינון: עם מי תשבו?
"נשב בקואליציה עם כל אותן מפלגות שבנימין נתניהו ישב איתן".

ינון: עם מרצ לא תשבו?
"כל מפלגה שבנימין נתניהו ישב איתה פתוחה ויהיה לנו מספיק בשביל להקים ממשלה ולהוביל לשינוי במדינת ישראל".

ינון: עם מי שהוא לא ישב לא תשבו?
"אנחנו נייצר יציבות פוליטית, כלכלית, מה שבנימין נתניהו בשנתיים האחרונות לא מצליח לייצר. אנחנו לא נשב עם הרשימה המשותפת. כל מפלגה ציונית שתקבל את עמדותינו המדיניות, פתוחה וברוכה. האם מרצ תקבל את התפיסות המדיניות לאומיות שלנו? אם כן אין לי שום בעיה. אני בספק אם הם יקבלו, תקווה חדשה תהיה מפלגת שלטון שתתבסס על אחדות, לכידות, יציבות".

ינון: בשל להיות רה"מ? איזה ניסיון ביטחוני יש לו? כלכלי?
"כן, אני מכיר אותו אישית אגב. יש לו ניסיון רב, הוא היה שר וחבר קבינט הרבה מאוד שנים, מזכיר ממשלה של שתי ממשלות. גדעון סער בשל ואולי הכי בשל במדינת ישראל, יש לו ניסיון רב בממשלה ובכנסת והוא קרוב ל-40 שנה בפוליטיקה. הוא היה שר חינוך ושר פנים, ניהל מערכות גדולות, אין דמות בפוליטיקה הישראלית שיותר בשלה ויותר ערוכה ומוכנה להיות ראש ממשלה. אני אומר את זה כמי שמכיר אותו אישית במשך קרוב ל-40 שנה. מכשיר אותו, אותו רזומה וניסיון עשיר בהבנה איך מנהלים רשות מבצעת, הוא מכיר את הרשות המחוקקת, הוא קרוב ל-40 שנה בפוליטיקה, והוא האדם הכי ראוי והכי בשל".