ח"כ עפר שלח אמר הערב (חמישי) בראיון בחדשות 12 כי המפלגה שלו, שהודיע על הקמתה הבוקר, "תשב עם כל מי שירצה להפיל את נתניהו. מבחינתי נגמר עידן החרמות", הודיע הערב, ואמר כי "אשמח לשבת עם הליכוד ללא נתניהו. תם העידן הזה של הבכי על כך ש'לקחו לנו את המדינה, שהפריפריה לא יודעים למי הם מצביעים וממשיכים להצביע'".

עוד השיב, כשנשאל על השאיפות הפוליטיות שלו, על סיכוייו לעבור את אחוז החסימה ועל הפוליטיקאים שאולי יצטרפו אליו, כמו ניסנקורן או חולדאי כי "אתם אוהבים את המשחקים הטקטיים האלה, כרגע אין עוד תשובה. אני עושה סקרים, אני הפוליטיקאי הפופולרי ביותר במרכז-שמאל, הבאתי את נשיא לשכת ארגוני העצמאים, אביא עוד דמויות שמייצגות את האנשים שסבלו הכי הרבה מהממשלה הזו. שאתה רואה את הסיטואציה הייתי חייב לפעול".

עפר שלח מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם עו"ד רועי כהן (צילום: ערוץ כנסת)

שלח הוסיף גם על יחסיו המורכבים עם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד. הוא אמר שהם לא מדברים למעלה משלושה וחצי חודשים, אך הבהיר: "אנחנו בפוליטיקה לא בשביל החברויות שלנו, אלא כדי שתהיה דומה לחזון שלנו. אני ראיתי את הכנסת של נתניהו בנט וחרדים ואני חושב שהיא לא טובה. בהיעדרה של אמירה אידיאולוגית ברורה, לא רק גנרלים. המנדטים האלה חוזרים לנתניהו ולימין, ואני רוצה לקחת אותם בחזרה.אני קורא לכולם להצביע לי".

שלח הודיע הבוקר על הקמת מפלגה חדשה יחד עם נשיא לשכת ארגוני העצמאים (לה"ב), עו"ד רועי כהן, וקרא לחברי המרכז-שמאל לחבור אליו כדי "להביא לסיום שלטונו הארוך מדי של בנימין נתניהו, שהגיע לנקודת שפל". ח"כ שלח יגיש ביום ראשון את התפטרותו מהכנסת ליו"ר הכנסת יריב לוין. 

"מדינת ישראל נמצאת בצומת קריטית. בבחירות הקרובות יוכרע אם נמשיך לחיות תחת שלטון כושל ורקוב מוסרית, או שנסיים את המשבר הפוליטי הארוך בתולדותינו ונצא לדרך חדשה. הצומת הזו מחייבת כל אדם לנקוט עמדה חד משמעית ולקבל החלטות אמיצות", אמר שלח בפתח דבריו. "נתניהו חייב ללכת. שלטונו הארוך מדי הגיע לנקודת שפל, שהיום אפילו מי שהיו שותפיו הקרובים מכירים בה. אני וחברי נהיה שותפים לכל ממשלה שתביא לקץ שלטונו, וכמובן שלא נהיה חלק משום ממשלה שיעמוד בראשה".