מזכירות הליכוד אישרה הערב (שבת) את הצעת החלטת בין הדין של המפלגה שלא לקיים פריימריז לרשימת המפלגה, וכן לאפשר לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לקבל שישה שריונים למפלגתו. זאת לאחר שבשבוע שעבר, בית הדין של המפלגה הורה לקבל החלטה בעניין. הישיבה, שהייתה אמורה להתכנס מחר, התקיימה הערב במתכונת של שיחת וידאו באפליקציית הזום. ההצעה של ראש הממשלה נתניהו עברה ברוב גדול בישיבה.

מחר יתכנס בית הדין של מפלגת הליכוד בשעה 11:30, על מנת לדון בעתירות שהוגשו נגד ההחלטה, לשריין שישה מקומות ברשימה לבחירתו של נתניהו. כמו כן בית המשפט ידון בעתירות שהוגשו נגד ביטול הפריימריז, לכן ההחלטה שהתקבלה הערב עדיין אינה סופית.

על פי ההצעה, באם לא תוקם ממשלה לאחר הבחירות, או באם תוקם, אך הכנסת תתפזר לפני תום השנה מתחילת עבודתה, נתניהו צפוי לקבל שישה שיריונים, והפריימריז יבוטלו. יש לציין כי ההצעה, על בסיס תנאיה הנוכחיים, צפויה לחול גם על הבחירות לכנסת ה-25, באם לא תוקם הממשלה, או תתפזר לפני תום שנתה הראשונה

נתניהו מסכם את 2020


ועדת החוקה של התנועה אמנם אישרה את הצעת נתניהו ושל יו"ר מרכז התנועה חיים כץ, בנוגע לאי־קיום הפריימריז ושריון המקומות ברשימה, אך במפלגה יש מי שהחליטו להילחם בכך. ח"כ שבח שטרן שנכנס לכנסת רק בשבוע שעבר, הגיש עתירה דחופה לבית הדין העליון של המפלגה בעניין השריונים. בעתירתו טען: ”כתוצאה מההחלטה, ארבעה ח"כים, אנשי הציונות הדתית וההתיישבות (קלנר, הלוי, וטורי ושטרן) שנמצאים בין המקומות 30־34, יידחקו למקומות לא ריאליים".

גם קבוצת חברי מרכז עתרה לבית הדין של התנועה נגד ההחלטה שלא לקיים פריימריז. בתוך כך, מחר, צפוי להתכנס בית הדין של המפלגה על מנת לדון בארבע עתירות שונות, נגד ההחלטה שלא לקיים פריימריז ונגד ההחלטה בגין השריון. זאת, בניגוד למה שקובעת חוקת הליכוד, ועל כן ולא תועבר ההחלטה לאישורם של 3,700 חברי המרכז, בנימוק שלפיו אי אפשר לכנס את ישיבת המרכז ולקיים הצבעה תחת הגבלות הסגר.

נכון לזמן זה, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב, הנחשב למקורב לראש הממשלה, הוא אחד מן השמות שעלו לשריון. גורם המקורב לנתניהו אמר: "בר סימן טוב עשוי לחזק את הצלחתו של ראש הממשלה במלחמה בנגיף הקורונה, וגם להיות חלק פעיל בהכנת תוכנית כלכלית ליום שאחרי המגיפה". מוקדם יותר השבוע, יו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס דחה את הצעת הליכוד לשיריון והודיע כי ימשיך להנהיג את השלטון המקומי.