זאב אלקין שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM והסביר מדוע שינה את דעתו: "היה לי מאוד פשוט להישאר איפה שהייתי ולהיבחר עוד 20 שנה, אך אפשר להשוות את זה לזוג שמתגרש". בנוגע לשאלות האם גדעון סער הוא באמת מפלגת ימין אמר: "מהריאיון הראשון הוא אמר שהוא נגד מדינה פלסטינית, לא שמעתי דבר כזה מנתניהו". אלקין התייחס גם לאפשרות שיקימו ממשלה יחד עם מרצ ואמר: "אפשר לחזור על הסיסמה הזאת אבל זה בעיקר במוחו הקודח של מישהו בבלפור".

סרטון של המפלגה החדשה של גדעון סער

דברים שאמרת בזמנו על נתניהו? 'בוגי יעלון רוצה להפיל את הממשלה הזאת'. בן אדם שמהלל את רה"מ אומר שזה ממשלה נהדרת ומי שיוצא עליו הוא אופורטוניסט, מתהפך כמו סטייק, עושה את זה בדיוק.
"אתה מכניס בפי ביטויים של מירי רגב, קטונתי. אני חושב שהתשובה שלי מאוד ברורה. אני גם בנאום הקשה שלי שנתתי כשקיבלתי את ההחלטה ציינתי ואני אומר את זה גם עכשיו. לנתניהו יש הרבה הישגים וזכויות, הוא איש סופר מוכשר ולכן גם בשבילי תהליך ההפנמה, שלמרות כל החוזקות שלו, השינוי שעובר בזמן האחרון במסגרתו השיקולים האישיים גוברים על השיקולים הלאומיים בתהליך טרגי הוא תהליך הפנמה לא פשוט. אם תרצה תשווה את זה לזוג שמתגרש".

מי יותר מוכשר?
"לא צריך לתת ציונים, בנימין נתניהו הוא אדם סופר מוכשר עם המון הישגים אבל כל מנהיג מדינה מוכשר ככל שיהיה ברגע שהוא מגיע למסקנה שהמדינה זה אני ומה שטוב לי זה הכי חשוב כי זה אוטומטית טוב למדינה גם אם זה נוגד אינטרס אחר של מדינת ישראל".

איפה זה קורה? הסכמי שלם, חיסונים, זה בשבילו?
"למשל זה שאנחנו עכשיו במערכת בחירות בעיצומו של המשבר הבריאותי הכי קשה שהיה במדינה".

מיכל שיר ושרן השכל הפילו את הממשלה.
"בחייך, אני ישבתי חודש לפני עם רה"מ ותיארתי לו לאן אנחנו הולכים ולמה אני חושב שהבחירות לא טובות למדינה ולא לו וראיתי את התגובה שלו ואני יודע איך אפשר היה למנוע את הבחירות - כל השאר זה משחק האשמות".

מה הוא חושב על זה שלא העביר את תקציב המדינה?
"פעם היו דברים שלא יכולת להעלות על הדעת שיקרו, אני תמיד נזכר בדוגמה שהיה חוק ששותפים קואליציוניים שלנו לחצו להעביר ואני כיו"ר קואליציה היה לי נוח לתמוך בזה. הוא אמר לי - יגידו לך לאכול חזיר תאכל? אמרתי לא, זה נגד הדת שלי. אז הוא אמר לי זה נגד הדת שלי, אני לא מוכן בגלל לחץ של השותפים, לכן שפשפתי עיניים לא רק על עצם העובדה שאין תקציב אלא הפשרה שהציעו להצביע עליה – שתוך שבועיים יעבירו תקציב מדינה בלי חוק הסדרים. הציבור לא מבין את המשמעות – שלוש שנים בלי רפורמות".

אתה לא מרגיש שאתה יורק לבאר ששתית ממנה?
"היה לי מאוד פשוט להישאר איפה שהייתי, זה הכי קל להישאר איפה שאתה נמצא. יכולתי להיבחר עוד 20 שנה. אני הגעתי למסקנה מאוד קשה, כמו תהליך גירושים שלוקח זמן להפנים שאין סיכוי לתקן, וזה לא פשוט הפרידה הזאת לא מנתניהו כאדם ובטח מהליכוד כמפלגה, אבל בסוף אתה מבין שאתה לא יכול להישיר מבט לציבור ולהגיד תצביעו לנתניהו. לכן מה שעשיתי זה לא גנבתי את המנדט, החזרתי אותו באותו רגע שהגעתי למסקנה. אנחנו לא הצטרפנו לגוש השמאל".

בקולות השמאל תפיל את ביבי.
"תסתכל מה אנחנו עושים. אנחנו לא מסתירים את מי שאנחנו, שמים את העמדות שלנו בצורה ברורה. לא שינינו את עורנו לאור המעבר בלי קשר למי שמצביע לנו. אנחנו הולכים לבנות תנועה רחבה".

שום דבר ימני אתם לא אומרים.
"גדעון סער מהריאיון הראשון אמר שהוא נגד מדינה פלסטינית, לא שמעתי אמירה ברורה כזאת מנתניהו". 

תגייסו את החרדים?
"אנחנו לא עוסקים בגיוסים אין לי ספק שבסוף כשיראו שנתניהו לא מסוגל להקים ממשלה הדבר היחיד שהוא יוכל להציע זה עוד מערכת בחירות, כל המפלגות יבינו שצריך להקים את הממשלה".

אפשר ממשלה עם מרצ?
"אפשר לחזור על הסיסמה הזאת של בלפור, זה לא הופך לאמת. תסתכלו על המספרים, אני חושב שגדעון דיבר בצורה ברורה ומרצ אמרו שהם לא רוצים להיכנס לקואליציה עם סער".

אין ממשלה בלי מרצ.
"אפשר לחזור על הסיסמה הזאת, מרצ אמרו שהם לא רוצים לכן זה רק במוח הקודח של מישהו בבלפור".

יש היתכנות להקים ממשלה בלעדיהם?
"בוודאי שכן, כל השותפים של בנימין נתניהו, תרשמו מה שאני אומר, ברגע שיראו שאין לו ולא תהיה לו יכולת להקים ממשלה ירצו להקים ממשלה בראשותנו. אנחנו נקים ממשלה וממשלה יציבה".

מי יהיה רה"מ?
"נעסוק בזה כשיגיע הזמן, כרגע אנחנו עוסקים באמון הציבור. אנחנו נעמיד פה ממשלה יציבה שסופסוף תיתן רוגע לאזרחי מדינת ישראל ולא בחירות כל חצי שנה".