פרופ' יורם יובל, שהצטרף ל"מפלגה הכלכלית" בראשות פרופ' ירון זליכה, שוחח הערב עם בן כספית ואריה אלדד בתכניתם ב-103FM. פרופ' יובל התייחס לאפשרות שלא תעבור המפלגה את אחוז החסימה ואמר: "בניגוד לאחרים אנחנו כל הזמן גדלים, ובכל מקרה נהיה אחראיים ולא נפקיר קולות". בנוסף דיבר על "הרעבת" מערכת הבריאות לדבריו, והבהיר: "אשמח להיות שר הבריאות, אך אסתפק גם בחברות בוועדות".

אין לך מספיק צרות בחיים?
"לאף אחד מאיתנו לא חסרה עבודה, אנחנו לא באנו לחפש עבודה, אנחנו באנו לחפש אתגר. מה שמייחד את המפלגה הזו הוא שהמסר שלה לא נגטיבי. תראו, אני לא ביבי, וכל מי שמכיר אותי יודע שאני לא ביבי. אם אומרים לא ביבי אז מה כן? הבעיה היא לא להיפטר מביבי, הבעיה היא להיפטר מהמדיניות של ביבי. בשביל זה אתה צריך מסר פוליטי, ולהגיד מה אתה הולך לעשות אחרת. כל הנורמות וההתנהגות בתוך מוסדות השלטון, איך הכנסת מתנהגת בתוך עצמה, איך השיח בין הכנסת לבין הממשלה, היחסים עם הרשות השופטת, אלו הדברים שצריך לשים לב אליהם. מה גם שמשרד הבריאות, כגוף רגולטורי, עבר סירוס. אנחנו לא שמים לב לזה, אבל מי שניהל את משבר הקורונה, בצורה שערורייתית ואיומה, היו פוליטיקאים. ההחלטות נפלו על סמך שיקולים קואליציוניים בכדי לא להרגיז יותר מדי את החרדים, ואת התוצאות אנחנו רואים עכשיו. לגביי משרד הבריאות אגיד לכם עוד דבר: כמו שיודע פרופ' אריה אלדד היטב, מערכת הבריאות הורעבה למעלה מעשר שנים. אנחנו הגענו למשבר הקורונה עם צוותים מדולדלים". 

ואנחנו מפגינים חוסן מופלא של המערכת הזו פתאום. 
"זו גבורה. אין לי מילה אחרת. זו גבורה של האנשים עם החלוקים הירוקים והלבנים. מה שיותר חשוב עכשיו זה לשנות".

אבל אתם לא עוברים את אחוז החסימה. מה תעשה אם תגלה שזרקתם לפח קולות, ולא הצלחתם לעבור את אחוז החסימה?
"בניגוד למפלגות אחרות אנחנו כל הזמן גדלים. אם אנחנו נראה התחזקות נוספת נוכל לבוא בבחירות הקרובות ולהיות קול עצמאי, יחד עם זאת אנחנו אחראיים, ואם נראה שזה לא קורה יש לנו שותפים ראויים לדרך, ונלך איתם. אנחנו בכל מקרה לא הולכים להפקיר קולות. אני חושב שהשאלה היא לא איזה מיזוגים נעשה, כי הגושים הם די ברורים. אגב, יש היום גוש רק לא ביבי חזק גם מימין". 

אתם לא תשבו עם ביבי. זה מה שאתה מנסה להגיד לנו.
"לא. אנחנו לא נשב עם ביבי". 

תגיד, פרופ' יובל, אולי תעשה ניתוח פסיכיאטרי של המדינה רגע. אנחנו מטורללים נכון?
"אנחנו לא מטורללים, שיגעו אותנו. לצערי, כל המדדים מראים על ירידה גדולה בחוסן הנפשי באוכלוסייה הישראלית ודרך אגב זה חותך מגזרים. הדבר עליו אנחנו משלמים את המחיר הגבוה מבחינה מורלית זה השבר באמון. משהו קרה פה, ואני חושב שזה לא סתם. זו תוצאה של התנהגות מופקרת ואופורטוניסטית של הממשלה והעומד בראשה. המערכת הכזיבה אותם, המערכת מכרה להם שקרים, המערכת עושה איפה ואיפה, ולאורך זמן הדבר הזה שוחק. לנתניהו מגיע קרדיט על הרבה דברים, הוא איש מבריק וזכויותיו מרובות, ועד לפני שנתיים הוא עשה פה דברים נפלאים. בשנתיים האחרונות הדבר שמנהל אותו זה הפחד מבית הסוהר".

אז מה אתה אומר? אתה רוצה להיות שר הבריאות?
"תשמע, אני מאוד אשמח להיות שר הבריאות, אבל לא אעצור את הנשימה שלי אם לא אהיה שר הבריאות, ואעסוק בוועדות".