הערב (ראשון) ייערכו הפריימריז לראשות מפלגת העבודה, ובין המועמדים נמצא גיל ביילין - בנו של יוסי ביילין, לשעבר שר המשפטים מטעם המפלגה. האב ובנו שוחחו הבוקר עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM.

גיל: "הייתי בבחירות גם בימים גדולים וטובים של המפלגה שהייתה מאוד משמעותית במדינה. זה לא משהו מאוד נחשק או דבר שאנשים מאוד רוצים, כי בצד השני מחכה משהו עם עבודה קלה ומובטחים כל מיני דברים, ההפך. ראיתי מה קורה בתקופה האחרונה, אני רואה את הסקרים האחרונים, שכל השנה האחרונה אנחנו על אפס מנדטים, זה גומר אותי מבפנים. נכנסים אנשים טובים וראויים לפוליטיקה, במקום לבוא למפלגה העבודה לבנות אותה מחדש הם לא שמים את עצמם לבחירה, מקימים מפלגות, ויש הרבה מאוד מפלגות בכל מרכז-שמאל עם אפס מנדטים ואין סוף אגו, במקום לקחת מפלגה עם מוסדות, די אן איי, רעיונות ואידיאולוגיה שצריך לפתח וליצוק את התוכן שהיה שם רק להתאים אותו ל-2050 לילדים שלנו, והבנתי שאני לא יכול לעמוד מהצד ולכן הכרזתי שאני מתמודד לראשות המפלגה".

עצה?
יוסי: "אל תוותר אף פעם. זה לא חוכמה שזה טוב, מי שרץ על בטוח שהמנדטים מובטחים אין בעיה כל החוכמה היא ללכת נגד הרוח".

יבחרו עוד יו"ר העבודה?
יוסי: "אני מקווה שכן, אני חושב שלמפלגת העבודה יש מקום חשוב לא רק בעבר אלא גם בעתיד. אני התאכזבתי מאוד בהקשר שלהליכה עם השלטון לממשלת אחדות לאומית עם הליכוד, מאוד לא אהבתי את זה, ומרצ באמת עמדה על העקרונות שלה מול מפלגת העבודה. היום זה מצב אחר, גם מצבה של המפלגה הרבה יותק קשה, ומצד שני אני מאמין שהמכה האחרונה של החבירה לליכוד תגרום לכך שזה לא יחזור".

המלצת לו לרוץ?
יוסי: זה לא היה עניין של המלצה הוא אל ביקש ממני אישור ולא דחפתי אותו. התייעצות יש תמיד, אני הייתי מברך אותו על כל מהלך פוליטי שהוא היה עושה. אני חושב שהוא איש פוליטי".