יו"ר מפלגת "תנופה" עפר שלח שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM על האיחודים האפשריים בגוש המרכז-שמאל והתייחס לאפשרות שיצטרף למפלגת העבודה תחת יושבת הראש החדשה, ח"כ מרב מיכאלי: "יש בינינו שיחות, לטעמי אין טעם לחכות וצריך להקים גוף שיש לו קוהרנטיות אידאולוגית ועוצמה פוליטית".

מרב מיכאלי מודיעה על צאת מפלגתה מהממשלה (צילום: דוברות מפלגת העבודה)

כמה אתה קרוב להסכם עם מפלגת העבודה?
"יצאתי לפני שלושה שבועות בקריאה למרב מיכאלי ולרון חולדאי, שנקים ביחד גוף שיש לו קוהרנטיות אידאולוגית ועוצמה פוליטית. אני מאמין בגוף הזה ואם בראש הגוף הזה תעמוד מרב מיכאלי אז אהיה תחתיה בשמחה גדולה ולא תהיה לי שום בעיה עם זה".

יש בכלל שיחות?
"ביני לבין מרב מיכאלי יש שיחות, ומרב אמרה שהיא רוצה לחכות לפריימריז בעבודה. לטעמי אין שום טעם לחכות. צריך לייצר מומנטום. הגוף הזה, שאני מאוד מאמין בו, צריך לקום כמה שיותר מוקדם. אני שם את זה בלי צעדים מוקדמים".

ליברמן אמר שהוא לא מוכן לשבת בממשלה הבאה עם החרדים. איך אתה?
"אני לא מחרים את הציבור החרדי והנציגים שלו עם כל הביקורת המאוד קשה שיש לי. כמו שאמירות של נציג כזה או אחר של הרשימה המשותפת, שפסולות בעיניי ואפילו יכולות לפסול את הנציג או הנציגה ספציפית, לא פוסלות שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת – אותו דבר. מה שאנחנו רואים הוא חמור. הממלכה צריכה להפעיל את כוחה בבני ברק. גם הרבנים וגם הפוליטיקאים גרמו נזק אדיר לציבור החרדי".

הם צריכים לשלם את המחיר?
"אני לא בעסקי הנקמות. אם נגיע לישיבה יחד בממשלה, הם צריכים להיות שותפים להסכם שיראה שהם מבינים שיש ממלכה בישראל והיא שולטת גם בבני ברק".

עפר שלח בהפגנה בירושלים על דחיית משפט נתניהו

מילה טובה לאקס יאיר לפיד והעלייה המתמדת בסקרים?
"אני שמח על מצבה של יש עתיד, אני מבוני יש עתיד ולא יצאתי נגד יש עתיד. אני מזכיר לך שרציתי לעשות בחירות לראשות המחנה בתוך יש עתיד. אני שמח בשמחתה של יש עתיד".

יצאת נגד המנהיגות של יאיר לפיד.
"לא אמרתי שהוא לא יכול לנהל את העניינים. אמרתי שהעובדה ששליש מהמנדטים שהצביעו כחול לבן, עבודה ומרצ, נדדו ימינה, מדאיגה אותי והפתרון שהצעתי הוא בחירות ביש עתיד".

במהלך הריאיון התייחס שלח גם לנאום הרמטכ"ל אביב כוכבי אמש, בו דיבר על הסכנה הנשקפת מתוכנית הגרעין האיראנית, ואמר: "לכל אדם בר דעת ברור שבסופו של דבר יהיה, וצריך להיות, הסכם של העולם עם איראן. הדרך הנכונה היא להגיע נגיע להסכם יותר טוב מזה שחתם עליו אובמה לפני חמש שנים, אבל אנחנו כן נסתכל על המצב כמו שהוא. היציאה מההסכם של טראמפ והסנקציות על איראן גרמו ללחץ על המשטר האיראני, אבל לא רק שלא הסיטו אותו מדרכו, אלא גרמו לזה שלאיראן יש בערך פי 12 אורניום ממה שהיה לה".

כמה איראן הצליחה להתקדם בתקופה של טראמפ?
"משמעותית. אני מקווה שבעוד 10-5 שנים, כשהסיפור הזה ייגמר כשוודאית לאיראן לא תהיה פצצה, נסתכל על כל העסק ועל העליות והמורדות כאיזשהו תהליך. אני לא רק אופטימי, אני חושב ומקווה שזה מה שיקרה".

אתה רואה פוליטיזציה של הרמטכ"ל כוכבי? יישור קו שלו למרות העמדות הבסיסיות באמ"ן?
"אני מכיר את אביב כוכבי בערך מהיום שהוא נולד. אני מעריך אותו מאוד וחושב שהוא איש ורמטכ"ל ישר שאומר מה שהוא חושב. רק שבעניין הזה אני חושב שהוא טועה נקודתית ומוטעה כאמירה. אני מתייחס למה שהרמטכ"ל אמר אתמול אל מול הסוגיה האיראנית – אנחנו אכן צריכים להצעיד את עצמנו בפינה הקיצונית מפני שהסכנה היא רק צריך להיות ברור שבסופו של דבר צריך להוביל להסכם יותר טוב".