השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס, יו"ר וועדת החריגים לכניסה לישראל, אישר היום (ראשון) את בקשתה של שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה לאפשר את העלאתם של כ-330 עולים חדשים מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל" כבר בשבוע זה, למרות סגירת נתב"ג עקב הגבלות הקורונה.

ישראלים בנתב"ג יום לפני הסגר קרדיט אבשלום ששוני

השר אקוניס איפשר באופן חריג להמשיך עליות מאורגנות עם מתווה זהיר ובהמשך צפויים לאשר גם טיסות עולים ייעודיות מצרפת ואוקראינה. כלל העולים החדשים יעברו בדיקות קורונה לפני ההמראה לארץ ועלייתם תתבצע בסיוע הסוכנות היהודית. עם הגעתם ארצה העולים החדשים יועברו לבידוד באתרים ייעודים של משרד העלייה והקליטה והסוכנות היהודית בתיאום ושיתוף פעולה עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות. 

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה: "עלייה לישראל הינה מרכיב מרכזי וחיוני בהגשמת החזון הציוני ומאבני היסוד של מדינת ישראל מאז קום המדינה, ומאז ועד היום, גם בעתות מלחמה ומשבר, מעולם לא פסקה עליית יהודים מרחבי העולם. גם בימים קשים אלה נדאג למתווה זהיר שיאפשר לעולים להגיע לישראל, מתווה שיקפיד על שמירה על בריאות הציבור ובריאות העולים. אני מודה לשר אקוניס על שיתוף הפעולה ואישור הגעתם של העולים." 

השר אופיר אקוניס: ״הבסיס לקיומה של מדינת ישראל הוא העלייה ארצה. נעניתי לבקשת שרת העלייה והקליטה לאשר את עלייתם של מאות מיהודי אתיופיה, שטיסתם נדחתה מספר פעמים. אני מודע לקשיים בהם נתונים העולים, והחשיבות בהבאתם לישראל״.