ניצב (בדימוס) אריה עמית, לשעבר מפקד מחוז ירושלים, שוחח הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM. עמית התייחס לפרשת החזרת הצעירה מסוריה ואמר: "כל הסיפור הזה הוא כמו עוד סיפור של טיפול הממשלה בדברים - הזוי ואווילי". על המצב סביבי תיקי נתניהו אמר: "יש ריח מאוד מאוד מפחיד של איומים ולחצים לא לגיטימיים על מערכת שלטון החוק".

ראש הממשלה בנימין נתניהו על החזרת הישראלית שחצתה לסוריה

מי זה השכן הזה?
"קודם כל ינון יקר אני חייב להגיד שהבוקר הייתי בבית הכנסת ובירכתי שם ברכה מיוחדת, על הכבוד העצום שנפל בחלקי לראות שכתבת לי שניצחתי. עוד יותר כבוד היה לראות את עדר המעריצים שרופי המוח שלך שהכריזו על תחרות מי יקלל אותי בקללה יותר פרימיטיבית, מי ייתן לי ניתוח פסיכולוגי ופסיכיאטרי, מי יקבע בשמחה גדולה מאוד שלא נעשיתי מפכ"ל והזכירו לי איך הרסתי את המשטרה לפני 30 שנה. שטופי השנאה האלה שאני רואה איך הקצף ניתז להם מהפה כשהם מקללים הם אלה שקבעו שאני אדם שטוף שנאה".

יש באמריקה מסורת שסלבס מקריאים את מיטב הקללות שהם חוטפים.
"אני לפעמים עושה את זה בפייסבוק".

ציוץ רציני?
"שום תיאוריה של קונספירציה לא ניתנת לפסילה אוטומטית כשמדובר באדם הזה שהאמת היא נר לרגליו אבל הנר אף פעם לא דלק. שים לב שלפני בחירות זו לא פעם ראשונה שהוא הופך להיות למציל נפשות מרוסיה אבל ברור שמי שלא הבין שמטרתו של הציוץ הייתה לעביר את חוסר האמון המוחלט שיש לי בבן האדם הזה שהוא ראש הממשלה הוא כנראה אדם נטול בינה. אני חושב שהכוונה ברורה ולעצם העניין אני רוצה שיהיה ברור שכל הסיפור הזה הוא סיפור מסריח גם המעבר החלק כל כך לסוריה מתחת לעיני הצבא שאף אחד לא מדבר על זה ברצינות גם שני רועי הצאן גם הטיסה במטוס פרטי שאני לא יודע מי הבעלים של המטוס ומי תרם את הטיסה האווילית הזאת".

המדינה משתמשת. אין תורמים.
"גם ההסתרה של זהותה של הבחורה והעובדה המטורפת לגמרי שהיא לא נעצרה ברגע שהיא הגיעה לארץ שלחו אותה קודם לנוח בשבת בבית עם המשפחה".

מה אתה רוצה להגיד?
"כל הסיפור הזה הוא סיפור של טיפול כמו שהממשלה הזאת מטפלת בהרבה דברים אחרים - טיפול הזוי, כל מיני הסתרות אוויליות, הפעלה של הצנזורה על דבר שהוא לא ביטחוני. כל דבר מריח מהסיפור לא טוב".

כל דבר לעשות נה, נה, נה?
"אולי נסתכל מהצד השני ונגיד אולי פעם אחת יהיה משהו שהממשלה הזאת וראש הממשלה הזה יטפלו בפרשה כמו שצריך. בצורה נקייה, ישרה, גלויה שלא מעלה תהיות".

הדס קליין מרגישה שעוקבים אחריה, את הוויקיפדיה של אילן ישועה משנים אלמונים, מילצ'ן מדבר על נתניהו. מערכת שלטון החוק מפחדת?
"אני חושב שסביב הפרשה הזאת עולה גם ריח מאוד מאוד מפחיד של איומים ושל לחצים מאוד לא לגיטימיים על כל מערכת שלטון החוק, על קציני משטרה, על אנשי פרקליטות, על החשודים שבפרשה הזאת של חקירות רה"מ, או אישומי רה"מ, ועוד דקה יתחיל הסיפור עם השופטים".

האם לדעתך ראוי לשחרר רועי צאן כדי לשחרר את נתניהו משבי הפרקליטות?
"בואו נשחרר אותו אחת ולתמיד ואז נשתחרר כולנו".