שר החוץ גבי אשכנזי, הגיע היום (רביעי) לביקור מדיני במוסקבה, שם נפגש עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. בפתח הפגישה, אמר אשכנזי: "רוסיה היא שחקן מרכזי במזרח התיכון. שחקן בעל תפקיד משמעותי וחשוב ליציבות האזורית. אנחנו מעריכים מאוד את עמדת נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין התומכת בישראל ומחויבותה הפומבית לביטחונה של מדינת ישראל", אמר. 

במהלך הפגישה, השניים דנו ביחסים הבילטראליים בין המדינות, המציינות השנה 30 שנים לחידוש היחסים הדיפלומטיים ביניהן, ועל נושאים אזוריים. שר החוץ הוסיף: "בשנים האחרונות מתנהל בין ישראל לרוסיה דיאלוג פורה המבוסס על אינטרסים משותפים, ועל שיתוף פעולה בנושאים של ביטחון לאומי. אני רואה חשיבות רבה מאוד בשיח הזה בינינו". 

שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה)
שר החוץ גבי אשכנזי ומקבילו הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: דוברות שגרירות ישראל ברוסיה)


"אני קורא להנהגה הפלסטינית לנצל את ההזדמנות שנוצרה, לסיים את מדיניות הסירוב ולחזור לשולחן המשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. זה אינטרס משותף לנו ולפלסטינים להביא לעתיד טוב יותר לילדנו", אמר אשכנזי בנאומו.

הוא אף התייחס גם להחלטת התובעת בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג ואמר: "לפני מספר שבועות התובעת של בית הדין הפלילי בהאג, פרסמה את החלטתה האומללה לפתוח בחקירה כנגד ישראל. החלטה זו מעוותת את הדין הבינלאומי ופוגעת בסיכוי לחדש את המו"מ בין ישראל לפלסטינים. אני מקווה שהנושא כולו ירד מסדר היום של בית הדין".

אשכנזי פנה ללברוב ואמר: "ההתמודדות עם משבר הקורונה היא אינטרס בינלאומי לו שותפות כל המדינות, והדרך לצאת מהמשבר הבריאותי, ולאחריו מהמשבר הכלכלי, היא התמודדות משותפת, שיתוף מידע וניסיון ומאבק משותף בנגיף. אני מקווה מאוד שבקרוב תחלוף הסערה הבריאותית שיצרה הקורונה, ונוכל לחזור לממש את הקשרים הטובים בין העמים, בין היתר על ידי חידוש הגעת תיירים ישראלים לרוסיה, ותיירים רוסים לישראל, ולממש את הפוטנציאל הכלכלי העצום ביחסים הבילטראליים".