שר האוצר ישראל כ״ץ פנה הבוקר (שני) לשר הביטחון בני גנץ על מנת לאפשר את כינוס ישיבת הממשלה המיוחדת שנקבעה להיום לאישור תקציב החיסונים וטען כי ״חייבים לנתק את ניהול ענייני הבריאות והכלכלה בתקופת מעבר מתוך המחלוקות הפוליטיות שקיימות ועוד יהיו״.

ההצעה המפורטת לרכש החיסונים, אותה הגיש כ״ץ לאישור הממשלה, הוכנה ע״י הדרגים המקצועיים של משרדי הבריאות והאוצר לאחר דיונים ממושכים ובהתאם להנחיית רה״מ ואישור היועץ המשפטי לממשלה. 

לטענת כ"ץ, במידה וההצעה לא תאושר, קיים חשש שמדינת ישראל תאבד את יכולתה לרכוש חיסונים לקראת המשך השנה ולקראת השנה הבאה, כולל היכולת לחסן ילדים לאחר גמר הניסויים ומתן האישור ע״י הגורמים המוסמכים. 

מבצע החיסונים לקורונה בישראל (צילום: רויטרס)

מכחול לבן נמסר בתגובה: "ישראל כץ מנע מאזרחי ישראל תקציב מדינה ובמו ידיו פגע ביכולתם של מאות אלפי אזרחים להתאושש ממשבר הקורונה. כץ, אדלשטיין וכל חברי הליכוד יירשמו בדברי ההיסטוריה של הפוליטיקה כמשת"פים של נאשם בפלילים שמבקש לחמוק ממשפטו ולרסק את שלטון החוק. הם האחרונים שיכולים להטיף מוסר על "לשים פוליטיקה בצד". שר משפטים קבוע זה לא ג'וב ולא עניין פוליטי אלא צורך דמוקרטי ומשילותי בסיסי. אם כץ כל כך מודאג- שידרוש מראש הממשלה לאשר מינוי קבע לשר משפטים".

כזכור, אמש הודיע גנץ כי ישיבת הממשלה לא תתקיים "לאור סירוב גוש הליכוד ונתניהו לאשר בישיבה מינוי קבע של שר משפטים, מה שיביא לפגיעה בשלטון החוק ובדמוקרטיה".

ממפלגת הליכוד נמסר בתגובה לביטול הישיבה: "שערורייה שלא תאומן: בשביל מינויים וג׳ובים גנץ מונע את חתימת החוזים למיליוני חיסונים שנדרשים לאזרחי ישראל לקראת החיסון הבא. אם הממשלה לא תאשר מיידית את החוזים שהשיג ראש הממשלה נתניהו, חברות החיסונים עלולות לבטל אותם ולהעבירם למדינות אחרות. בני גנץ פועל בחוסר אחריות שמסכן את שלומם ובריאותם של כל אזרחי ישראל. גנץ לפני הכל".

לאחר ביטול הישיבה, שר הבריאות יולי אדלשטיין פרסם את רשימת הנושאים אותם ביקש להעלות לסדר היום בישיבת הממשלה וביניהם רכישת חיסוני קורונה נוספים, תשלום למעבדות דגימה שונות ולמפקדת אלון, תקצוב המשך העבודה של ''מגן ישראל'', קופות החולים ובתי החולים לטובת טיפול נפשי בעקבות נזקי הקורונה.  אדלשטיין הוסיף כי "גנץ עושה שרירים. אחרי ההצלחה הכבירה של החיסונים והטיפול בקורונה, אחרי שהמשק חוזר למסלולו, גנץ יחזיר אותנו חודשים אחורה. אפילו לא חשובה הסיבה, הבריאות של כולנו היא לא צד במאבק הפוליטי"