שרת התפוצות עומר ינקלביץ', ח"כ מטעם כחול לבן, העלתה היום (ראשון) סרטון לחשבון הטוויטר שלה בו היא מתייחסת לאירועים האלימים עם האוכלוסייה הערבית בישראל שהסלימו עוד יותר בימים האחרונים.

"סיירתי הבוקר בשער שכם. בשבועות האחרונים ראינו מעשי אלימות חמורים, לא נסכים שחגיגות הרמדאן יהפכו לפוגרום נגד יהודים! אני קוראת למשטרה לעצור מיידית את הפורעים. לצד זאת, אסור לקחת את החוק לידיים. לא ייתכן שבמהלך הפגנה נערים יזרקו אבנים על בתים. תפקיד השוטרים להשיב את השקט ואנו מחזקים אותם".

כאמור, המהומות בירושלים בימים האחרונים עליהם מדברת השרה ינקלביץ' הובילו למעצרם של 157 אנשים בהפרות הסדר ובאירועים האלימים בבירה. במהלך הלילה נעצרו 17 חשודים בהפרות סדר, שכללו תקיפת שוטרים, יידוי אבנים, ירי זיקוקין, השלכת בקבוקי תבערה ועוד.

אמש פעלו בירושלים מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול על מנת להתמודד עם הפרות הסדר שפרצו מיד לאחר לאחר סיום תפילת הערב בהר הבית. הפרות הסדר התרחשו הן בסמוך לשער שכם וברחובות הסמוכים והן בשכונות מזרח ירושלים. גם שם נערכה המשטרה במטרה להשיב את הסדר ולמנוע פגיעה בחפים מפשע, ובמקרים רבים נאלצה להשתמש באמצעים שברשותה לפיזור הפרות הסדר.

בעיסאוויה זוהו כ-15 רעולי פנים שהיו בדרכם לזרוק בקבוקי תבערה ולירות זיקוקים לעבר בית החולים הר הצופים. הכוחות שפעלו במקום הותקפו באבנים וירי זיקוקין לעברם וכתוצאה מכך נפגע שוטר בידו. במהלך פיזור המתפרעים בוצע שימוש באמצעים לפיזור הפרות סדר על ידי כוחות המשטרה והמתפרעים פוזרו.