בכחול לבן מתקשים להירגע גם הבוקר (רביעי) לאחר ישיבת הממשלה הסוערת שהתקיימה אתמול. שרת התיירות אורית פרקש-הכהן אמרה בראיון בכאן רשת ב': "התקוממנו שנתניהו לא מקיים את ההסכם הבסיסי ובגלל שהוא מתעלם מהחוק. שכולם יראו שמילה היא לא מילה. הדיון אתמול העיד על חוסר היכולת של נתניהו להיות ראש ממשלה".

שר הספורט, חילי טרופר, הוסיף: "האזרחים מצפים מאיתנו לפעול ביושר ואז הם רואים ראש ממשלה שבוחר ללכת עקום - ודורך על החוק ברגל גסה. יש הסכם ויועמ"ש שאמר בזמן אמת 'אתם עוברים על החוק'. אבדו כל הגבולות".

חבר הכנסת איתן גינזבורג התייחס אף הוא למהומה בראיון עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ואמר: "אני חושב שכול אזרח במדינה הבין מה שכחול לבן אומרת בחודשים האחרונים - נתניהו מתעלם מהחוק, מכופף את כל יסודות הדמוקרטיה במדינה. אנחנו נמצאים במשבר חוקתי, משטרי. המצב הזה לא יכול להימשך, לצערי אנחנו נדרשים להגיע לבג"ץ. במדינה ובממשלה נורמלית היה צריך לפתור את זה בקלות, משרד המשפטים נמצא בידי כחול לבן, כך הצהירו אמונים בתחילת כהונתה של הממשלה".

"אני הייתי כשיזמו וחוקקו את החוק", הסביר גינזבורג, "שר המשפטים צריך להיות בזיקה לראש הממשלה החליפי, כך נקבע וכך הושבעו שרי הממשלה ונתניהו יודע את זה, אבל נוח לו המשבר והכאוס המשפטי והמשטרי הזה, ואנחנו נאבקים במשך חודשים לעצור את ההתנהלות הרשלנית הזאת".

כשנשאל מה צפוי לקרות אם בית המשפט העליון יפסול את מינוי אקוניס, השיב: "אנחנו צריכים לראות מה בית המשפט יגיד, אנחנו נכבד כל החלטה של העליון. המצב הנוכחי לא יכול להמשיך, אין מצב בו בראשות משרד ממשלתי לא יעמוד שר, בטח לא בראשות משרד כה חשוב כמו משרד המשפטים. יעלה על הדעת שבמשרד ראש הממשלה לא יעמוד ראש הממשלה? זה הרי בלתי מתקבל על הדעת". 

בהתייחס לאפשרות של פשרה, אמר: "אין עניין של פשרות, שר המשפטים צריך להיות בני גנץ, הוא היה שר המשפטים וזה היה בידי כחול לבן. אנחנו לא מקבלים הצעת פשרה".

זה משפיע גם על המשבר הפוליטי ועל הרכבת הממשלה, אתה רואה תרחיש בו בני גנץ נעתר לבקשת נתניהו חוזר לממשלת האחדות הפעם כשהוא ראשון ברוטציה?
"אין לנו אמון בנתניהו, נתניהו לא התעלה לגודל השעה".

אבל הוא מציע.
"הוא אמר את הדברים האלה גם אז, ניצב בפני כול האומה ואמר, שיקר אותנו ואת הציבור. לנתניהו נגמר האשראי גם אצלנו וגם אצל הציבור, ורואים את זה ומרגישים את זה. אין אזרח במדינת ישראל שעיניו בראשו שלא רואה מה עושה נתניהו לדמוקרטיה, לממשלת ישראל ולכל נורמה מוסרית".