שר המשפטים לשעבר חיים רמון התראיין היום (רביעי) בתוכנית של בן כספית וינון מגל ב-103FM והתייחס לסערת מינוי שר המשפטים, אשר התגלגלה לדיונים בבית המשפט העליון. רמון טען כי הניסיון של ראש הממשלה נתניהו למנות את אופיר אקוניס לתפקיד גרמה לו "גם נזק משפטי וגם נזק פוליטי. מינוי אקוניס נעשה לא בניגוד להסכם, אלא בניגוד לחוק". עוד טען השר לשעבר כי הדרך היחידה של נתניהו להרכיב ממשלה היא להישמע בקולו, מול המצלמות, קורא לנפתלי בנט להיות "ראש ממשלה ראשון ברוטציה למשך שנה עד שנה וחצי".

בתחילת דבריו הסביר רמון כי "מאז שנתניהו הקים את הממשלה עם בני גנץ הוא לא מפסיק לעשות טעויות פוליטיות. אתמול התווספה לשרשרת טעויות, הטעות הקשה למנות את אקוניס לא בניגוד להסכם, בניגוד לחוק. היו לו לפחות חמש אופציות והוא בחר בגרועה בהן. במקום למנותו לשר, הוא יכל להעביר לו את סמכויות הטיפול בנושא הדיון החזותי של עצירים, ואז הוא היה מגיע לבית המשפט בצורה שונה, כי לממשלה מותר להעביר סמכויות".

לאחר מכן עבר השר לשעבר לנתח את הסיטואציה הפוליטית, אשר הסתבכה אמש עוד יותר בעקבות הסערה: "עד אתמול הוא היה, לכאורה, במומנטום מול בנט. אתה הולך לחתום על הסכם מולו, אז תחזק את תחושת הביטחון שלו. במקום זה אתה מפר הסכם שחוקק בחוק? מי יעשה איתך הסכמים? בשביל מה הוא עושה את זה? הרי אם נתניהו היה צודק, הרי שהוא יכול היה לפטר את גנץ וכל הצד שלו".

"ההערכה שלי היא שנשאר לראש הממשלה קלף אחד, שגם הוא לא בטוח יעזור לו, וזה להתייצב באחד מסרטוני הוידאו שלו היום ולהודיע 'מר נפתלי בנט, אני פונה אלייך ומציע לך להיות ראש ממשלה שנה – שנה וחצי ראשון בממשלת ימין. לא על ידי מלאך או שרף, באופן פרונטי'", הצהיר רמון.

לסיום, הוא העריך כי הסיכויים להרכבת ממשלה שנתניהו לא עומד בראש הם לא גבוהים: "גוש רק לא ביבי, בניגוד לאחרים, אני לא רואה שיש לו רוב. המשותפת לא תכתיר את בנט בחיים. גם אם עבאס ימנע, אין להם רוב".