יממה וחצי לפני תום המנדט שניתן לבנימין נתניהו להרכבת ממשלה, גורמים פוליטיים בכירים סיפרו כי ראש הממשלה הציע ליו"ר ימינה נפתלי בנט להיות ראש הממשלה הראשון ברוטציה ולמנות את ח"כ איילת שקד לתפקיד שרת החוץ, כך דווח היום (שני) בוואלה!. 

לפי הדיווח, בתמורה להצעה נתניהו דורש שתיק המשפטים יישאר בידי הליכוד, ככל הנראה כדי שיוכל להשפיע על מינוי פרקליט המדינה והיועמ"ש. כמו כן, נתניהו דורש שמפלגת ימינה תתחייב להעביר פסקת התגברות כבר בשנה הראשונה לכהונתה של הממשלה שתוקם. 

בשתי המפלגות הכחישו את הדיווח. בימינה מסרו בתגובה: "לא היו דברים מעולם. אין הצעה כזו ואין שום חשיבות להצעות לימינה כל עוד לנתניהו אין דרך להשביע ולהקים ממשלת ימין". גם בליכוד הכחישו את הפרטים.

כאמור, המנדט שניתן לנתניהו להקמת ממשלה צפוי לפקוע מחר בחצות. ביש עתיד מקווים שהמנדט יעבור מחר בחצות אל יו"ר המפלגה יאיר לפיד, אולם חוששים מפני תרגיל של הליכוד, הציונות הדתית והחרדים, שעשויים להמליץ לנשיא ראובן ריבלין להטיל את המנדט על יו"ר ימינה נפתלי בנט, כדי למנוע אותו מלפיד.

לפי הדיווחים, בליכוד אכן שוקלים להמליץ על בנט כדי למנוע מהמנדט לעבור ללפיד ולהשאיר את הדלת להקמת ממשלת ימין פתוחה. בכירים בליכוד מעריכים כי נתניהו ידרוש מבנט הצהרת נאמנות פומבית בתמורה להמלצה עליו לקבלת המנדט, וכן ילחץ עליו להסכים לקדם בחירות אישיות במקרה שלא תוקם ממשלה.