לאה גולדין, אמו של סרן הדר גולדין, אשר גופתו שבויה ברצועת עזה, התייחסה היום (שלישי) לעדותו של אילן ישועה במשפט נתניהו, על כך שקיבל הוראות להוריד כתבות על משפחות שכולות בשיחה שערכה עם ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף" ב-103FM.

"אני מתפוצצת מבפנים כי אני כבר אומרת את זה שנים", אמרה בפתח דבריה גולדין, כאשר נשאלה איך היא מרגישה לאחר ששמעה את הדברים הקשים. "זה לא רק שתיקה בנושא החיילים בעזה, אלא השתקה. והיום זה תפס אותי לא מוכנה כי לא ציפיתי שזה יצוץ פתאום דווקא מהמשפט של נתניהו".

"העובדה היא שמי שמסייע לנו מדירים אותו ומי שמותח ביקורת על עניין הפקרת החיילים בעזה פשוט מעלימים אותו, זה הזוי. אם אנחנו רוצים להתחיל לחשוב איך המדינה הזאת דואגת לחיילים שלה שיוצאים לקרב, אז צריך להחזיר את הדר ואורון מיד", הוסיפה.

גולדין תקפה את ממשלת ישראל על כך ש"הרי יש פתרונות, ידעו להחזיר את הרומנטיקנית תמורת חופן חיסונים", כשהיא אזכרה את הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה, והושבה ארצה בסוף השבוע במסגרת עסקה במעורבותה של רוסיה.

עוד התייחסה להשתקה התקשורתית שמשפחת גולדין חווה: "לעומת זאת, רק דוגמה, העובדה של ההישגים שלנו באו"ם ואנשים אומרים לי 'לא ידענו'. בטח שלא ידעו, כי לא רק מחקו אותם אלא גם השתיקו את מי שרצה לדבר".

"הסיפור של שחרור מחבלים מתחת לראדר, כל הזמן משחררים מחבלים ולנו אומרים שאסור לדבר על הדר ואורון כי בגללנו ישחררו מחבלים. עכשיו צריכים לעודד את כל האנשים ההגונים שנשארו סביב ראש הממשלה שיפתחו את הפה ויצילו אותנו. לא צריך בית משפט בשביל זה, יש תקשורת ואפשר פשוט לעשות את הדברים הנכונים".

גולדין מנתה את האנשים שמתעלמים מהם: "כולם, כולם. בואי נתחיל מחברי ליכוד שלא מוכנים להיפגש איתנו בכלל, ואם דרכינו מצטלבות איפשהו ואנחנו מנסים להגיד שלום או משהו, אז התשובה היא 'אנחנו לא מתווכחים עם משפחות שכולות'. זאת תשובת הסרק שאנחנו חוטפים. כולם, בין אם לובשי מדים או לא, כל מי שעובד בשביל ראש הממשלה לא רוצה לדבר איתנו, לא רוצה ממשק איתנו וחמור מזה".

"אבל הסיפור הוא הסיפור של ההשתקה" המשיכה. "בשביל מה נמצאת התקשורת? בשביל לשבור את עניין ההשתקה ולקחת ולברר מה הסתירו בנושא השבת הבנים ובנושא משפחת גולדין. זאת צריכה להיות השאלה. לא רק לגבי מה שקרה ב'וואלה', בכלל. והדברים האלה הם נוראיים כי זה מקרין על כל החיים שלנו במדינה כי בלי חיילים אין לנו סיכוי לשרוד יום אחד. אם לצטט את שמחה 'מי שמפקיר את החללים, מפקיר את הפצועים, ומפקיר בסופו של דבר את החיים'. ואני חושבת שאנחנו רואים את זה בעיניים קורה לנו מסביב".

"יש כאלה שאומרים אבל הרוב פשוט שותקים. הרבה שנים אמרתי 'איפה מדינת ישראל, למה שותקים?' עכשיו הפסקתי לדבר על מדינת ישראל כי זה מופשט, אנחנו צריכים לדבר על האנשים שיושבים במקומות המפתח. לא יכול להיות שמשתיקים דברים כאלו. ההסתרה הזאת פשוט מעידה שיש שם מחדל ונחצו כבר כל גבולות הציניות במה שקורה למשפחות שכולות, לחיילים פצועים, לחיילים שבויים שנתנו את נשמתם על מדינת ישראל".

כמו כן, שמחה גולדין, אביו של הדר, התראיין בחדשות 12 מוקדם יותר היום, ואמר כי הדברים שחווה מנסיונו מול ראש הממשלה "מסתדרים עם מה שאמר היום ישועה. כשמשתיקים משפחות שכולות, זה נורא ואיום. נתניהו בכל אירוע מזכיר שהוא משפחה שכולה, שהוא אח שכול, אז אם הייתה דרישה להסיר ידיעות, כמו שאנו מרגישים בתחושה שלנו, זה נורא ואיום".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

גולדין האב אמר כי בתחילת מאמציהם לשחרורו, הם ניסו לתת לממשלה ולנתניהו "לעבוד בשקט": "התפיסה הזו הייתה בתחילת הדרך והתחברנו אליה, כי נתניהו בפגישתנו הראשונה לאחר שהדר נחטף אמר שבכל עסקה או הסכם שקשור לעזה - התנאי המוקדם הוא החזרת החיילים, לכן החלטנו לשתוק.

עם זאת, הוא הסביר מה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתם: "עד שהיה ההסכם הטורקי ב-2016 בו המדינה סייעה לעזה, והיה ברור שנתניהו הולך לעשות הפוך. מאז שומעים עלינו, הייתה מגמה בכל פעם שיש אירוע חשוב כמו שנפגשנו עם מזכ"ל האו"ם, שחרור מחבלים, מחדלים שאנו עולים עליהם חדשות לבקרים ישנה השתקה. ברור שזה לא בא מתוך העיתונאים עצמם אלא מתוך משהו מעליהם".

הוא סיים באומרו כי "אנחנו מאמינים בערכים, בסבביבה של רה"מ כל מי שיודע על דברים שמשתיקים ועדיין קשור לערכים ושיש לו בנים חיילים - תפתחו את הפה!".