הוועדה המסדרת בכנסת צפויה להתכנס ביום ב' בשבוע הבא ולבחור בח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לעמוד בראשה במקום ח"כ מיקי זוהר מהליכוד. ביש עתיד מתכננים, עם קבלת הוועדה המסדרת, שורה של צעדים שנועדו לאפשר "השתלטות על הכנסת".

תפקיד יו"ר הוועדה המסדרת מופקד בידי נציג הסיעה שקיבלה מנדט מהנשיא להרכבת ממשלה. בהיעדרה של ועדת כנסת ועד לכינון ממשלה, הוועדה המסדרת היא שאחראית לקידום חקיקה בכנסת או לבלימתה.

ביש עתיד, בעזרת שותפים בגוש השינוי, ינסו לבלום מהלך של הליכוד לקדם את הצעת חוק הבחירה הישירה, שראש הממשלה בנימין נתניהו הציב כיעד שיסייע לו לצאת מהפלונטר הפוליטי הנוכחי. ח"כ אלהרר ונציגי סיעות גוש השינוי יצטרכו להתמודד גם עם מבול של הצעות חוק שהליכוד ושותפיה מתכננים להגיש כדי לאתגר ולהביך את הקואליציה השברירית האמורה לקום.

כמו כן, שוקלים בגוש השינוי להוביל מהלך לבחירת יושב ראש כנסת חדש לכנסת ה־24 במקום היו"ר המכהן יריב לוין (הליכוד). בתקווה חדשה מבקשים למנות לתפקיד את השר לשעבר ח"כ זאב אלקין, וביש עתיד מבקשים למנות את יו"ר הסיעה ח"כ מאיר כהן. גורם בגוש השינוי אמר שתיבחן גם הצעה לערוך רוטציה בין ח"כ אלקין לבין ח"כ כהן.

המחלוקת בעניין זה בין הצדדים טרם הוכרעה, והיא תידון במהלך המגעים האינטנסיביים שתקיים יש עתיד עם השותפות הקואליציוניות הפוטנציאליות במהלך הימים והשבועות הקרובים, כחלק מהניסיונות להרכיב ממשלה שבראשה יעמוד ח"כ נפתלי בנט.