המינויים של מרצ: במידה ובאמת תוקם ממשלת השינוי, מפלגת השמאל מרצ תהיה חלק אינטגרלי מהקואליציה, ובכיריה יקבלו תפקידים מרכזיים. ח"כ יאיר גולן התראיין הבוקר (חמישי) לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב-103FM וניסה להסביר מדוע יצאו הדלפות מההסכמים הקואליציוניים המתגבשים על כך שלא ימונה לתפקיד שר בממשלת השינוי.

"אם זה באמת, לפי הידיעה שיצאה, בגלל שימינה מתנגדים - זו מחאה ענקית", אמר גולן. "כנראה אני נתפס כיריב הכי קשוח של הימין הקיצוני, מחמאה ענקית. אם זה בא משורות המפלגה שלי, זה כל כך עלוב ומסכן שאני לא מתייחס לזה. לא יודע מי מוציא את זה ולמה, אבל שיהיה בריא".

"אני כל כך משועשע מכל הדיון הזה, מי כן יהיה שר ומי לא יהיה שר", המשיך. "זה לחלק את עור הדוב עוד לפני שצדנו אותו. קודם בואו נצוד את הדוב ונקים ממשלה, וכשנקים יהיה דיון ויהיה ערך לדיון המעמיק מי יהיה לפני מי, אם פריג' מס' 5 יהיה לפני יאיר גולן מס' 3, כן או לא. לא נראה לי שימינה שמו תנאי כזה, זה נראה לי מופרך ולא מתאים לאנשי ימינה כמו שאני מכיר אותם".

עיסאוי פריג' (צילום: שלומי יוסף)
עיסאוי פריג' (צילום: שלומי יוסף)

באשר להיתכנות שחברו למפלגה, ח"כ עיסאווי פריג', ימונה לשר לשיתוף פעולה אזורי, במידה ותוקם ממשלת השינוי, אמר גולן: "יכול להיות, נדון בזה כשזה יהפוך לרלוונטי. עם זאת, לא דן בספקולציות מהסוג הזה".

לגבי המינוי האפשרי שלו ליו"ר ועדת חוץ וביטחון, אמר האלוף במיל': "אעשה את זה בשמחה, חושב שזו ועדה חשובה". אך הסתייג: "חבר'ה הכול ספקולציות וחבל לעסוק בעתידי האישי. אני לא מתכוון להיכנס לעניין הזה".