ח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית) שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הודעתו של יו"ר ימינה נפתלי בנט כי בכוונתו לחבור לגוש השינוי להקמת ממשלת אחדות וטען כי "הגיע הזמן שיפסיק לתעתע בציבור בוחריו, כי גם ככה הוא צריך לבנות על בוחרים אחרים. הבוחרים שהצביעו לו בסיבוב הזה כבר לא יצביעו לו שוב".



הוא הוסיף כי "אם אנחנו יושבים על ממשלה של 61 מנדטים עם שתי מפלגות אנטי-ציוניות, שבחלקן היו גם כאלה שנתנו אוויר טוב לאירועים ולפרעות שחווינו בשבועות האחרונים, ויחד עם זאת מפלגה שראשיה חושבים שהפעולה בבית הדין בהאג נכונה, אז אי אפשר לקרוא לזה ממשלת ימין. 61 מנדטים שכל אצבע שם היא קריטית ודרמטית".

 בתשובה לטענה כי רוב הקבינט החדש יהיה יותר ימני ממה שהוא עכשיו, השיב סופר כי "כשאתה הולך עם שישה מנדטים שלך לנהל ממשלה שאתה לא יודע איך להתחיל לעשות את זה מחר בבוקר ועם מרכיבים קיצוניים כל כך – זה חוסר אחריות".

"הוא עושה את זה רק בשביל להגיד 'הייתי ראש ממשלה'. וכנראה שזה לא יהיה טוב, זה יהיה רע לישראל", הוסיף סופר והמשיך: "אני לא מדבר על ההיבטים הדמוקרטיים, אני לא מדבר על זה שבקרב הימין יש לזה אפס לגיטימציה, ומצביעי הימין זה לא מעט, כידוע. אתם שואלים אם הממשלה הזאת תקום? ודאי שהיא תקום. אנחנו הבנו את הכיוון הזה עוד לפני שיצאנו לבחירות, ראינו את זה גם לפני הענקת המנדט שכבר שרטטו את הקווים הראשונים ואיך תיראה הממשלה הזאת. קיבלנו תדרוכים על כך, כל עם ישראל קיבל תדרוכים על כך בתקשורת, ולשם נפתלי בנט צעד. אי אפשר להסביר את ההתנהלות שלו אחרת, אי אפשר לבוא לספר שהוא פעל נמרצות".

 בתשובה לטענה כי סמוטריץ' מעוניין לפגוע ביריביו הפוליטיים ולהשתלט על הנהגת גוש הימין בבחירות הבאות, השיב כי "זה ממש מופרך. שמעתי את הטענה הזאת, אבל היינו שמחים מאוד לשבת עם לפחות שני שרים בממשלת ימין ולעשות את תפקידנו. ואני חושב משם היינו עושים יותר מאשר לצעוק באופוזיציה. זאת לא השאיפה של מי שמתמודד לכנסת לצעוק מהאופוזיציה. אנחנו מבינים שזאת גם אפשרות, אבל להיבנות יותר טוב כנראה עושים את זה מתוך הקואליציה, ויותר מאשר להיבנות – חשוב לעשות את המטרה שלשמה נשלחנו". 

עם זאת, סופר הדגיש כי "לפני רבע שעה ברשת אחרת אמרתי וגם עכשיו אגיד – בסופו של יום, לצד המחאה הצודקת והאמיתית אנחנו צריכים להיזהר מדיבור אלים ומסוכן שיביא אותנו למקומות שאנחנו לא רוצים להיות בהם". בנוסף, טען כי בניגוד לחגי בן ארצי שכינה את בנט ושקד "בוגדים", הוא "בהחלט מסתייג מהשימוש בשורש הזה. מצד שני, מדובר בהונאת בחירות בדרך שאינה דמוקרטית".