לאחר ההכרזה על הבחירה ביצחק בוז'י הרצוג כנשיא המדינה, בכירים במערכת הפוליטית בירכו היום (רביעי) את הנשיא החדש, שנבחר ברוב של 87 קולות מול 26, ואת מרים פרץ, על התמודדותה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, איחל להרצוג הצלחה ואמר: "הוא ממשיך מסורת משפחתית מפוארת. בהצלחה בשמי, בשם ממשלת ישראל ובשם כל אזרחי ישראל". הוא הוסיף והודה למרים פרץ על ההתמודדותה, "אני משוכנע שהיא תמשיך לתרום לחברה בישראל כפי שעשתה כל חייה".

יו"ר ימינה, נפתלי בנט אמר: "משימתך הגדולה היא לאחד את העם. אתה איש ציוני עם לב גדול, אני משוכנע שתצליח". בנט בירך גם את מרים פרץ ואמר: "היא שליחה מופלאה של העם".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הצטרף גם הוא לרצף הברכות ואמר: "יצחק הרצוג הוא איש ראוי ויקר שרואה את טובת העם והמדינה לנגד עיניו בכל זמן. בהצלחה כבוד הנשיא!". הוא הוסיף: "אני מברך גם את מרים פרץ האהובה. לנצח תהיי נשיאת ליבו של עם ישראל".

שר הביטחון בני גנץ איחל להרצוג הצלחה בתפקידו החדש, ואמר: "אין לי ספק שתפעל לקירוב לבבות ואחדות בקרב אזרחי ישראל, לצד פעילות משותפת שנעשה לביצור ביטחונה של ישראל, ולחיזוק הקשרים עם אחינו בתפוצות. תודה גדולה מעומק הלב גם למרים פרץ על התמודדות מכובדת ומעוררת השראה".

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער שלח ברכתו לנשיא החדש: "מהיכרותי עמו אני משוכנע ביכולתו למלא את התפקיד הרם בהצלחה רבה, בכבוד ובממלכתיות למען המדינה. הערכתי הרבה להתמודדותה של אהובת העם מרים פרץ, אשת חינוך מובהקת ודוגמא לאהבת האדם והמולדת, אותה אני מכיר ומוקיר שנים רבות״.

"עבודת שיקום רבה של מוסד הנשיאות מחכה לך", אמר יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' שבירך גם הוא את הנשיא הנבחר, "אני תקווה ותפילה שבעזרת השם תצליח בכך. תאחד את העם, תחזק את הזהות היהודית והציונית של המדינה, תדבק בשרשיה העמוקים של משפחתך, ותאבק על צדקת דרכם של העם היהודי ומדינת ישראל בכל העולם".

אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו הצטרף לברכות ואמר: "הצלחתך – הצלחתנו". גם שרת התחבורה מירי רגב, אמרה: "ברכות לנשיא המדינה הנכנס יצחק הרצוג, שממשיך את דרכו של אביו זכרו לברכה. אני בטוחה כי יפעל למען מדינת ישראל, עם ישראל ותורת ישראל ויביא כבוד רב למוסד הנשיאות".

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן, אמר: "ברכותיי לידידי מר יצחק הרצוג להיבחרו לתפקיד החשוב נשיא המדינה ומאחל לו הצלחה גדולה. לנשיא הרצוג היסטוריה וייחוס ראויים, כבנו של הנשיא הקודם חיים הרצוג ונכדו של הרב הראשי יצחק הרצוג ז״ל. בוז׳י התברך בכשרונות רבים וכאיש עשייה רבה לאורך השנים. אני בטוח שיביא כבוד בתפקידו לכלל אזרחי ואוכלוסיות ישראל, מתוך שמירה ויחס למסורת ישראל בארץ ובעולם".

גם בסוכנות היהודית בירכו את יושב הראש לשעבר, ואמרו: "הוא ימשיך לממש בתפקידו החדש את מחויבותו העמוקה לחיזוק חוסנם של העם היהודי ומדינת ישראל".