"ממשלה בראשותו של נפתלי בנט, המזוהה עם הימין הקיצוני, לא תקדם את תהליך השלום, אך כן יכולה לפתוח הזדמנויות לשיתוף פעולה כלכלי בין ישראל לפלסטינים", כך אמר היום (חמישי) גורם פלסטיני בכיר לג'רוזלם פוסט. לדבריו, ההנהגה הפלסטינית לא מצפה שבנט יתקדם במישור המדיני לאור תמיכתו בסיפוח והרחבת ההתנחלויות.

אותו הגורם נשאל על האפשרויות הכלכליות שיביא יו"ר ימינה למשרד ראש הממשלה והשיב כי "הוא הצליח מאוד בקריירה העסקית שלו ואימץ גישה ליברלית בנושאים כלכליים. אנו מוכנים לעבוד עם כל מנהיג ישראלי שיעזור לנו לחזק את הכלכלה שלנו. אבל הישראלים צריכים להבין שהנושא הפלסטיני הוא לא רק כלכלי ולא רק נוגע לשיפור תנאי החיים".

בנוסף, איש עסקים פלסטיני מרמאללה טען כי הפלסטינים "יקבלו בברכה" את כל התוכניות לחיזוק הכלכלה הפלסטינית, "גם אם הם מגיעים ממישהו כמו בנט, שהוא קיצוני בכל הקשור לסכסוך הישראלי-פלסטיני. כפוליטיקאי, בנט רע לפלסטינים. אבל אם הוא רוצה לעבוד איתנו בנושאים כלכליים, אנחנו אומרים ברוך הבא".

בתוך כך, גורמים ברשות הפלסטינית סירבו להתייחס בפומבי לדרמה הפוליטית בישראל ולסיכוי שבנט יעמוד בראש הממשלה החדשה. הגורמים ציינו כי הרשות מוכנה לעבוד עם כל ממשלה ישראלית "המאמינה בפתרון שתי המדינות וביישום החלטות האו"ם בסכסוך. אנו בטוחים שהחלפת הממשלה הימנית קיצונית של בנימין נתניהו תהיה טובה לא רק לפלסטינים אלא גם לישראלים".

בנימין נתניהו נואם (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
בנימין נתניהו נואם (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

למרות זאת, פרשנים פלסטיניים טענו כי הם לא מצפים לראות שינוי אמיתי תחת ממשלתו של בנט. "הוא חולם לספח חלקים מיהודה ושומרון והוא מתנגד למדינה פלסטינית. מי שחושב שהממשלה החדשה תשנה את מדיניות ישראל משלה את עצמו", מסר הפרשן אעיד אל אחמד שאף הוסיף כי "אתה לא יכול לשתף פעולה בפן הכלכלי כשאתה מחזיק בדעה עוינת כלפי הפלסטינים".