הכלכלן ומי שעמד בראשה של המפלגה הכלכלית, פרופ' ירון זליכה, שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, והתייחס למי שצפוי לכהן כשר האוצר, יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, וטען כי הוא האדם המתאים ביותר לכך. לדבריו, עם כניסתו של זה לתפקיד, עליו לפעול לביטול חוק עידוד השקעות הון "כדי לתת זריקת מרץ למשק", ולקחת את מונופול הגז ולהטיל פיקוח על מחיריו. 

ח"כ אביגדור ליברמן בפתח ישיבת סיעת ישראל ביתנו (צילום:ערוץ כנסת)

כשנשאל על פרשיות כלכליות שנקשרו למפלגתו של ליברמן, הוא השיב: "אני לא מרגיש בנוח עם זה, אבל עם ליברמן אישית אני מרגיש יותר בנוח, יותר מאשר עם גורמים אחרים ב'גוש השינוי' שהם מחוברים להון-שלטון בעטיניו". הוא אף נשאל על קשריו עם שר האוצר המיועד, וסירב להגיב, אך הוסיף: "אני אעזור לכל שר אוצר שירצה לקדם רעיונות כלכליים חיוביים".  

"ישראל זקוקה לרפורמות יסודיות שיעצרו את גל עליית המחירים", הבהיר זליכה, "אנחנו זקוקים לנחישות, לחשיבה רעננה. אנחנו צריכים לטפל במונופולים העסקיים, להפסיק עם החל"ת". הוא הוסיף בעניין זה כי הממשלה לא תוכל להיאבק בעצמאים על עובדים בכך שהיא מממנת עובדים שנשארו בבית. 

זליכה הבהיר כי יש להיאבק בהעלאת המיסים לצרכנים, ואף הזכיר את החלטת מדינות G7 כפי שהתקבלה השבוע. "אנחנו חייבים להיגמל מהתרבות בה אנו מתרפסים להון, לשלטון ולחברות הגדולות. מי שמייצר את התמיכה במשק אלו החברות הקטנות והבינונית, העצמאים, היזמים והצרכנים".