לאחר 12 שנים ו־4,456 ימים, ראש הממשלה בנימין נתניהו עתיד בעוד מספר שעות לסיים את תפקידו, זאת כשתושבע ממשלת בנט ולפיד אחר הצהריים. העיתונאי בני ציפר ('הארץ') ופעיל המחאה נגד נתניהו ישי הדס, שוחחו עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM והביעו את דעתם על האירוע הצפוי היום. 

בפתח הדברים, אמר ציפר כי צרכים לקבל את הכרעת המשחק הדמוקרטי: "צריך להיות ממלכתי ולא ליפול לתוך הסטריאוטיפ של השמאלנים, שקובע שהימנים הם בבונים. צריך לנשום עמוק ולקבל את הדברים כמו שהם ולא לשבור את כלי הדמוקרטיה, אפילו שאני חש עלבון. צריך להמשיך במשחק הדמוקרטי, חוץ מזה אין מה לעשות".

יחד עם זאת, אמר ציפר כי למרות שחילופי השלטון נעשו כחוק, הוא מותח ביקורת על השיטה הדמוקרטית הנהוגה בישראל: "השיטה היא דפוקה מלכתחילה, השיטה עוברת עוד מימי בן גוריון על זה שהממשלה קואליציוניות".

ציפר הוסיף ואמר כי לדעתו דרכו של נתניה לא תמה: "אני לא חושב שתפקידו של נתניהו בהיסטוריה נגמר, הוא פשוט גאון פוליטי, כלכלי וצבאי. הוא בגודל של נפוליאון. הוא הפך את מדינת ישראל ממדינה קטנה וחסרת משמעות למעצמה גדולה וחשובה". 

בהמשך, נשאל ציפר האם לדעתו הממשלה החדשה תחולל דברים טובים במדינה. על כך אמר: "כשהיה המהפך ב-77 אמרו כולם במפלגת העבודה 'זה סוף המדינה', ולא רק שלא נגמרה, היא שגשגה", הסביר ציפר, "גם כשעלה נתניהו לשלטון בפעם הראשונה, לאה רבין אמרה 'אני נוסעת מכאן, זה סוף המדינה' וזה לא היה סוף המדינה". 

ציפר סיכם: "צריך לנשום עמוק ולקבל את הדבירם כפי שהם ולא לשבור את כלי הדמוקרטיה אפילו כשאתה  מרגיש עלבון או שעשו לך עוול וסטרו לך על הפרצוף, וכך אני מרגיש. צריך להמשיך במשחק הדמוקרטי כי חוץ מזה אין מה לעשות".


בהמשך, הצטרף לשיחה ישי הדס, שהיה מפעילי המחאה נגד ראש הממשלה, עוד מהימים של ההפגנות בפתח תקווה. לדבריו של הדס, החלפת השלטון הוא פועל יצוא של המחאה נגד נתניהו: "אנחנו חלק די משמעותי", קבע הדס, "קבוצות קטנות של אזרחים פטריוטים ואחראיים הבינו בדיוק לאן זה הולך והחליטו עצמאית ללא כל מנגנון או גיבוי להילחם". 

הדס הוסיף: "בסופו של דבר מבחן התוצאה יוכח היום בערב, נקודה. אני לא מאמין שהמערכת הפוליטית שלנו הייתה מסוגלת לבדה לנצח את הדבר הזה. אני מאמין שמה שאנחנו הצלחנו לעשות ברחובות, הייתה לזה השפעה". 

לבסוף סיכם ואמר כי הוא צופה שאנשים רבים יגיעו הערב לכיכר רבין, לחגוג את השבעת הממשלה החדשה: "אני מניח שהיום בערב הרבה מאוד אנשים ירגישו הקלה גדולה וירצו להביע את השמחה שלהם, יש אנשים שמתאספים ליד הכנסת להיות עדים לרגע ההיסטורי לטעמם, הרבה יצאו לרחובות אנחנו נשתדל לארח אותם הערב בכיכר רבין אחרי שההצבעה תסתיים".