פרסומים חדשים באשר לממשלת בנט-לפיד שקמה חרף הביקורות מכיוון תומכי נתניהו ונכנסה ליומה הראשון, חשפו כי נשיאות הכנסת החליטה בדחיפת הקואליציה החדשה שבמשך חודש לא יעלו להצבעה במליאת הכנסת הצעות חוק פרטיות. חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ) שוחחה היום (שלישי) עם אראל סג"ל ורועי עידן ב-103FM והגיבה לדברים.

"נפל דבר במדינת ישראל", אמרה זועבי. "בפעם הראשונה בעשורים האחרונים יש ממשלת אחדות, כי היא כוללת מפלגות מהימין וגם מהשמאל. זה לא קל שמרצ יושבת עם מפלגה מהציונות הדתית, אך גודל השעה נתן לכולם להבין שאנו צריכים במאמצים אדירים להביא לכך שהממשלה תצליח. יש טירוף מערכות ובאנו להציג אלטרנטיבה שפויה". 

בהמשך דבריה, אמרה: "ישבתי בכיסא בעת ההשבעה והתכווצתי. מכיוון שהממשלה כוללת תפיסה שמאלנית וימנית, ננהל את המצב בהידברות, נמצא את דרך המלך. אנו בתוך הקואליציה מבינים את האתגר שעומד בפנינו, יהיה קשה להעביר את התקציב". 

במענה לשאלה האם הקואליציה מונעת מהאופוזיציה להגיש הצעות חוק פרטיות לחודש השיבה חברת הכנסת: "הרצון הוא בסך הכל חודש כדי לייצב את המערכת. אנחנו כבר שנתיים וחצי באטרף של מערכות, כולל בתוך הכנסת. הכנסת מוקפאת, אין שום אפשרות לייצב את המערכות אלא רק לקחת אתנחתא של חודש בה ניערך ואחרי החודש הזה כולם יתחילו להגיש הצעות חוק".

"המדינה צריכה ייצוב", המשיכה זועבי. "כולנו ראינו את מסע הבלהות שהיה ביום ההצבעה, את הגידופים, את חוסר הממלכתיות, את השיח המתלהם בתוך היום שאמור היה להיות יום חגיגה של הדמוקרטיה. באופן אישי כח"כ טרייה חדשה, אני באה כל יום וכולי שמחה וגאווה. אני התכווצתי בכיסא מבושה".

לדבריה, "נפל דבר במדינת ישראל, בפעם הראשונה מעולם ב-20 השנים האחרונות יש ממשלת אחדות, ממשלת שינוי. היא כוללת מפלגות מהימין, מהשמאל. מפלגת מרצ שתשב יחד עם מפלגה מהציונות הדתית זה לא משהו שהוא הכי קל בעולם".

בנושא התקציב אמרה חברת הכנסת, כי חשוב להתמקד בשנתיים הבאות בנושאי בריאות רווחה כלכלה ותעסוקה. כולם מדברים על זה שהקורונה הסתיימה. אני מסכימה שמבחינה בריאותית היא הסתיימה אבל הקורונה הכלכלית - תיכף נראה אותה בעסקים קטנים, באבטלה. תיכף כולם חוזרים מהחל"ת, אנחנו נראה קריסה של עסקים קטנים".

שר האוצר אמר שהוא לא יעלה את המסים. על כך אמרה זועבי: "מכיוון שהממשלה כוללת גם תפיסה כלכלית שמאלנית שאני באה ממנה וגם תפיסה ימנית אנחנו נעשה את זה בהידברות. אנחנו בקואליציה מבינים את הקשיים ואת האתגר העומד בפנינו. אני בטוחה שכולם מהימין ומהשמאל בקואליציה מבינים שזה יהיה ממש קשה להעביר תקציב שגם יגיד אנחנו רוצים לדאוג לרווחה של אזרחי מדינת ישראל, אני בטוחה שבהידברות נעשה את זה. באופן אישי מכיוון שאני באה מתפיסה סוציאל-דמוקרטית אני מאמינה שככל שנגדיל את התמיכה של הממשלה, של המדינה, בשירותי רווחה, כך נוכל להגיע לצמיחה כלכלית. כנראה שיכול להיות שזה יהיה על חשבון דברים אחרים. תנו לנו את 100 הימים של חסד".