חבר הכנסת אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת) שוחח הבוקר (רביעי) עם ניסים משעל וענת דוידוב על מצעד הדגלים שנערך בירושלים, ובו לקח חלק ביחד עם חברי מפלגתו. "השתתפתי באירוע ביחד עם חברי מהרשימה, היינו בבאב אל עמוד, שער שכם, והבענו את עמדתנו", הסביר ב-103FM, "השטח הזה הוא חלק מירושלים המזרחית שהיא שטח כבוש משנת 67', והדגל היחיד שצריך להתנוסס מעל רחובות ירושלים המזרחית הוא דגל פלסטין ולא ישראל". 

הוא נשאל מה הפריע לו בעובדה שאנשים עברו עם הדגל בדרך לכותל, והשיב: "הפריע לנו שזו צעדה פרובוקטיבית שנועדה להתסיס את האזור, וראינו שבאמת התבערה הוצתה - ואתמול היו בלונים בדרום, ואחרי זה התקפה על רצועת עזה". הוא הדגיש כי "אמרנו שהאירוע יתסיס את האזור. אפילו בנימין נתניהו, רה"מ הקודם, דחה את הצעדה ונתן את התפוח הלוהט הזה לממשלה החדשה".

סעדי הוסיף כי "מי שאמר שזה ממשלת שינוי - אין שום שינוי גם היום. אנחנו בדרך לכנסת היום יש הצבעה על הארכת חוק האזרחות אבל זה נועד לאסור איחוד משפחות". המגישים ציינו כי ירושלים היא הבירה של ישראל, וחבר הכנסת השיב: "אנחנו לא מקבלים את המציאות הזאת ופועלים בכל המישורים, גם ציבורית, גם בכנסת וגם במישור הבין לאומי. יש אי קבלה של העמדה הזאת".

לדבריו, גם הידידה הגדולה ארה"ב חושבת שצריך להקים שתי מדינות. "אנחנו פועלים לשינוי המציאות, ואנחנו נשנה אותה בכל הדרכים. גם מאבק ציבורי עממי, מאבק פרלמנטרי, מאבק בין לאומי בכל הדרכים האלה", הדגיש סעדי, "במיוחד הוכח בשנים האחרונות בחודש הרמדאן, עם כל המחסומים ששמו בבאב אל עמוד, כי תושבי מזרח ירושלים עומדים על זכותם להקים מדינה משלהם".

הוא נשאל האם הדבר מצדיק את הפעולה של חמאס, ונשאל האם הוא קורא להם להגביר או להפסיק. "אנחנו אומרים שמבחינת המשפט הבין לאומי זכותו של כל עם להתנגד לכיבוש אבל העמדה שלנו כרשימה המשותפת אנחנו דוגלים במאבק עממי, מאבק ציבורי, מאבק לא אלים", השיב, "זו העמדה שלנו".

בסיום הראיון הזכירו המגישים את יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, שהיה בעבר חבר ברשימה המשותפת. "אנחנו חושבים שהוא עשה טעות פוליטית, והוא ייווכח כל יום בכך. אתמול הצעדה שהתנגד לה וקרא לביטולה, היום חוק איחוד המשפחות שיעבור בכנסת, אתמול הייתה תקיפה על רצועת עזה", הסביר, "אנחנו דואגים לציבור שלנו". לדבריו, להביע עמדה זה חשוב. "מטפלים בבעיות היום יומיות, השגנו תקציבים והקפאת קמיניץ בלי לשלם מחיר פוליטי. זו טעות גדולה, במהרה הוא ייווכח", סיכם, "זו טעות פוליטית, אפילו במפלגה שלו אמרו שזו טעות פוליטית להיות חלק מהקואליציה".