"אין נזק מהותי": בתחילת השבוע הושבעה ממשלת בנט-לפיד, ונפתלי בנט נכנס רשמית לתפקיד ראש הממשלה במקומו של יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו. פגישת החפיפה הקצרה בין השניים עוררה עניין ציבורי, האם ייתכן שתפקיד ראש הממשלה עובר ידיים לאחר חפיפה של חצי שעה? על כך השיב דובי ויסגלס לבן כספית וינון מגל ב-103FM הבוקר (רביעי), מי שהיה יד ימינו של ראש הממשלה שעבר, אריאל שרון.

"לדעתי קיום החפיפה במקרה הזה הוא מעבר לשאלת הממלכתיות, וחבל שראש ממשלה היוצא מעיד על עצמו ש-12 שנה בהן היה במשרתו, ניתנות להעברה בחצי שעה", אמר ויסגלס. "חפיפה נדרשת כאשר מדינה או ממשלה נמצאת בשורה של מהלכים מרכזיים שיש להם ליבה כתובה, ובשולי הליבה המון הבנות כאלו ואחרות".

"נטלתי חלק בפגישה שהתקיימה בלשכתו של נתניהו ומסרתי את כל אותן הבנות שהושגו", התייחס היועץ לתקופתו בממשל שרון מול נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש. "ויתרה מזאת, נקבתי בשמו של נושא המשרה אצלנו שתפקידו היה לעקוב אחר אותן תוכניות בניה ולוודא שאנחנו עומדים באותן אמות מידה שנקבעו עם הממשל. התורה שבע"פ, לצד כמובן ההסכמים או ההבנות הכתובות. מאחר והממשלה הנוכחית לפחות בשנתיים וחצי האחרונות לא עוסקת בעניינים גדולים מן הסוג הזה".

אריאל שרון ובנימין נתניהו בכנסת (צילום: פלאש 90)
אריאל שרון ובנימין נתניהו בכנסת (צילום: פלאש 90)

כשנשאל האם לדעתו העובדה שפגישת החפיפה הייתה קצרה במיוחד עלולה לייצר נזק, השיב ויסגלס: "מבחינת נזק מהותי, הוא לא גדול. אם אתה מתייחס לנראות הממלכתית, מה לעשות חי פה עם שמסתכל לכיוון ירושלים ועל שני האנשים הללו, הבא והיוצא, שבחתימת ידם שולחים אנשים לקרב. אתה מצפה לפחות למראית עין של כובד ראש, אחריות, נראות ממלכתית. אם אני צריך לסכם את התשובה, נזק מהותי להערכתי אין. נשק של נראות? בהחלט קיים".