מפלגת הליכוד הגיבה היום (שישי) בדף הפייסבוק שלה על הטענות לפיהן מסמכים שנשמרו בכספות במשרד ראש הממשלה נגרסו בהוראת בנימין נתניהו לפני כניסת ראש הממשלה נפתלי בנט לתפקיד: "התקשורת שתמיד תקפה אותנו בטענה שתפקידה לבקר את הממשלה, עכשיו מגוייסת ללטף את השלטון ולתקוף את האופוזיציה בטענות שווא מגוחכות. הדוגמה האחרונה היא הטענה האבסורדית שבוצעה כביכול גריסה של מסמכים רשמיים בלשכת ראש הממשלה, דבר שלא היה ולא נברא".

עוד נכתב: "זהו שקר מופרך שהרי כל מסמך רשמי, מדיני או ביטחוני, סיכום ישיבה או שיחה, מתועד ונשמר דיגיטלית במערכת המחשוב הממשלתית. התקשורת תמשיך בפייק ניוז נגדנו עד שנפיל את הממשלה המסוכנת הזאת, ואז אחרי תקופת הליטוף לממשלת ההונאה היא תחזור לתקוף אותנו - ורק אותנו - כמנהגה".

מוקדם יותר היום, יו"ר ועדת חוקה המיועד, ח"כ הרב גלעד קריב (העבודה), פנה ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו לבדוק את אמינות הדברים: "ישנו חשד כבד לפעולה בניגוד לחוק ובחריגה מוחלטת מכללי המנהל התקין. פעולה זו מהווה פגיעה ברציפות השלטונית ועלולה לסכל את העברת השלטון המסודרת והנאותה בין ממשלה אחת לרעותה".

"לאור חומרת החשדות אבקשך להורות לאלתר על בדיקת החשדות בידי גורמי אכיפת החוק ובטחון המדינה הרלוונטיים. עניין זה מחייב בדיקה מהירה ויסודית שכן היא נוגעת ללב החיים הדמוקרטיים - העברת שלטון מסודרת ותקינה מממשלה נבחרת אחת לממשלה הנבחרת הנכנסת לנעליה – ולא פחות מכך גם לסוגיות של ביטחון המדינה", הוסיף. 

בנוסף, קריב ביקש כי תועבר הנחיה ברורה למשרדי הממשלה ולמנכ"ליה בדבר האיסור בנטילת ובהשמדת מסמכים על ידי בכירים המסיימים את תפקידם.

כזכור, אתמול דווח ב"הארץ" כי מדובר במסמכים מתוך כספות שנמצאות באזור המכונה "אקווריום", שטח סטרילי בו נמצאים ראש הממשלה ועוזריו הבכירים ביותר. הן מכילות באופן קבוע לוחות זמנים של בכירי המשרד, חומרים הנוגעים לעבודה השוטפת ומסמכים נוספים. פקידים בלשכה מסרו כי נתניהו הוא שהורה לגרוס את המסמכים, אך עדיין לא ברור אילו מסמכים נגרסו ומהי כמות החומר שנגרס.