"ממשלת הפייק": חוק איחוד המשפחות שמייצר ויכוח במערכת הפוליטית, במיוחד לאור הצטרפותה של מפלגת רע"מ לקואליציה, מעורר זעם בקרב חברי הכנסת הימנים, ביניהם ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) ששוחח על כך הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM: "לא ניתן לאיילת שקד לקבוע לנו דד ליין עם אקדח צמוד לרקה כדי לשמר לה את הקואליציה, אם היא רוצה קדם פתרון לסוגייה, אנחנו נהיה איתה לפי המצע שלה. אם היא רוצה להפעיל עלינו לחצים נשקול לפי טובת העניין ברגע הנתון".

"הוראת השעה נמצאת איתנו 15 שנה אבל לפני שנה כשהאריכו אותה אמר צביקה האוזר אמירה נכונה", המשיך. "זו הפעם הראשונה שדנים בנושא של הארכת הוראת השעה מאז עבר חוק הלאום, מי שחושב שחוק יסוד ישראל מדינת הלאום של העם היהודי לא אמור להשפיע על דיני ההגירה של ישראל, שימשיך לתמוך באופן אוטומטי. לי זה חשוב, גם איילת שקד הבטיחה. השאלה האם אני צריך לתת רשת ביטחון למנסור עבאס".

ח''כ מנסור עבאס בכנסת  (צילום: מארק ישראל סלם)
ח''כ מנסור עבאס בכנסת (צילום: מארק ישראל סלם)

"אני מתנגד לחוק הזה, אני חושב שמדובר בחוק לא טוב", אמר עוד רוטמן. "הוא טלאי על טלאי. להותיר הוראת שעה שעוסקת רק בנושא הביטחוני ומתעלמת מהנושא הלאומי זה דבר לא נכון. למה לא עשו דבר בעניין? לקח זמן, אני מצטרף לתלונות מדוע לקח כל כך הרבה זמן לקדם את חוק יסוד הלאום".

"חוק הלאום עבר בממשלת נתניהו, הצביעו בעדו מעל 61 ח"כ הוא אמור להשליך על חוק הוראת השעה מאז פעם אחת הייתה הארכה. פעם ראשונה שהחוק מגיע לכנסת שיש 65 חברי כנסת שמחויבי לטיפול שורש ואומרים לנו עכשיו תדחו את טיפול השורש, שימו סתימה גרועה כדי שמנסור עבאס יהיה רגוע. יש פה סחיטה באיומים שעושה הממשלה, אין לי יכולת לשנות את ההצעה, זה נמצא בידיים של מפלגת ימינה, אם הם יגידו אנחנו חוסמים את כל הדברים הטובים, רוצים שתצביעו רק בעד הדבר הזה כי זה מה שיעזור לנו לקואליציה הנטייה הבסיסית שלי להגיד 'תחפשו את החברים שלכם'", סיכם את דבריו.