שר החוץ יאיר לפיד, הודיע היום (שני) על הנפת דגל הגאווה מעל למשרדו, לרגל אירועי חודש הגאווה. הוא צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי המעשה נועד להעביר מסר של סובלנות, אחווה וחופש. אלא שיו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, הביע התנגדותו למעשה, וכתב: "מדובר בפעולה בלתי חוקית, זוהי פרובוקציה זולה עטופה בממלכתיות".

בן גביר ניסח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וללפיד, בו ביקש להוריד את דגל הגאווה: "בהתאם לעקרון חוקיות המנהל, הרשות מוסמכת לפעול רק מכוח הסמכה מפורשת בחוק או מכוחו, וכל מה שלא הותר לה במפורש על פי הדין – אסור לה לרשות לבצע. כידוע, פעולה של הרשות השלטונית ללא הסמכה מפורשת בחוק היא חריגה מסמכות".

הוא הוסיף: "דווקא ממי שמתאונן יום ולילה על הפרת נורמות בסיסיות ביותר, מצופה היה שיקפיד קלה כבחמורה על הוראות החוק". בן גביר הוסיף ברמיזה ללפיד, כשאמר ששינוי המצב לטובת הנפת הדגל יצריך שינוי בחוק, ואמר: "אין לי ספק שחבריך החדשים – מנסור עבאס, ואליד טאהא ורשת הביטחון מהרשימה המשותפת, ישמחו לספק לך את האצבעות הנדרשות".

"יודגש, אין לי בעיה עם להטבי"ם, כולנו אחים. יחד עם זאת הנפת הדגל לא משרתת אותם, אלא פוגעת בהם והופכת אותם לכלי משחק בידיים של לפיד", כך חתם את מכתבו.