שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה (כחול לבן) פנתה הצהריים (שני) אל יו"ר הכנסת מיקי לווי וביקשה ממנו לכנס את וועדת האתיקה.  השרה הסבירה כי במספר אירועים שהתחרשו בימים האחרונים, בהם הותקפה מילולית יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סלימן מצד חברי כנסת של האופוזיציה, הושלכו לעברה אמירות "שובניסטיות" ומטרתן הייתה להקטין אותה.

בפנייתה ביקשה שרת הקליטה שטה כי ועדת האתיקה של הכנסת תבחן האם באמירות שהופנו כלפי סילמן קיימת הפרקה של כללי האתיקה להם מחוייבים חברי הכנסת. עוד ביקשה כי הועדה תבחן כללים אתיים לדיונים בוועדות הכנסת. 

עוד ציינה השרה כי מדובר ב"קו אדום שנבחרות ציבור לא צריכות להכיל ולא יסבלו בתוך כותלי הכנסת". תמנו שטה אמרה כי "מי שמאוים ממנהיגותן של נשים בכנסת כמובילות וכיושבות בראש וועדות, אינו ראוי להיקרא נבחר ציבור בשנת 2021". 

"הפגיעה היא לא אישית בח"כ סילמן, אלא זלזול במעמדן של נשים בכלל. אני מפצירה בחברי הכנסת שישמרו על שפה נקייה שאינה מהולה בשובינזים פחדני", אמרה השרה. "שוחחתי עם ח"כ עידית סילמן וחיזקתי אותה על עמידתה האיתנה בוועדה", חתמה תמנו שטה. 

בנוסף, פניתי במכתב דחוף ליו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, כדי לבחון אם בחלק מהאמירות אין עבירה אתית ובמידת הצורך אף לכנס את וועדת האתיקה לבחינת הנושא. 

כזכור, במהלך הימים האחרונים ספגה סילמן התקפות מילוליות מצד מספר חברי כנסת. כך גם קרה הבוקר במהלך דיון של הוועדה המסדרת. "את מתנהגת עם כלי מלחמה לא מקובלים שלא היו פה בבניין, תתביישי", אמר לה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה).

יושב ראש הקואליציה לשעבר, ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הוסיף: "למה מי את? תעני כמו ילדה טובה". לאחר מכן התנצל על דבריו ואמר: "לא התכוונתי לפגוע בך זה היה בלהט הרגע בתחילת הדיון כשצעקת עלי שאיחרתי". בשבוע שעבר ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) הטיח בסילמן: "את ילדה קטנה, את לא ראויה לקרוא לי לסדר".