מנכ"ל משרד ראש הממשלה בתקופת רבין, שמעון שבס, שוחח היום (שלישי) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM על ביקורו ההיסטורי של שר החוץ יאיר לפיד באיחוד האמירויות וטען: "אם נתניהו היה נותן לשר החוץ אשכנזי לעבוד, הייתה שגרירות כבר לפני חודשים".

שבס סיפר כי הוא עצמו כבר ב-1994 נפגש עם גורמים באיחוד האמירויות. "אלמלא ההסכמים עם הפלסטיניים וירדן, גם אני לא הייתי זוכה להיפגש ב-1994 עם הבן של האמיר דאז, השייח' זאיד, ונפגשתי איתם בשלהי 94 כפגישה ראשונה של גורם מוסמך ישראלי או גורם ייצוגי ישראלי, היו לנו מספר רב של פגישות", סיפר.

הוא הוסיף: "לאחר מכן הסדרתי את הפגישה של ראש המוסד דאז שבתאי שביט עם ראשי המודיעין באמירויות ואני מאוד גאה בזה שעשיתי את הדבר הזה ב-94 ואני שמח שנתניהו הוציא את ההסכם מהארון ובהחלט יש היום הסכמים בינינו לבין האמירויות ובחריין וזה עולם חדש ואני מאוד שמח שיאיר לפיד נסע לחנוך את השגרירות והקונסוליה. כולנו צריכים לשמוח ללא קשר מאיפה אנחנו ומי אנחנו".

שבס ציין כי ניתן היה להקים שגרירות ישראלית באמירויות כבר לפני חודשים. "אם נתניהו היה נותן לגבי אשכנזי לנסוע לפני מספר חודשים השגרירות הייתה כבר פתוחה והקונסוליה הייתה פתוחה, נתניהו רצה לעשות את זה בעצמו נבצר ממנו בגלל סיבות סובייקטיביות מהצד של האמירויות ולכן אף שר לא נסע, הוא לא נתן לשרים לנסוע. גם גבי וגם אחרים. אם הוא היה נותן לשריו לעבוד ולגבי אשכנזי לנסוע, גבי אפילו דיבר איתי על זה שהוא יזמין אותי איתו ביחד לביקור היסטורי של שר החוץ. נסעתי לבד בסוף, זה בסדר".

על התנהלותו של נתניהו אמר שבס: "בוא נודה שהוא שיחק אני ואפסי עוד תקופה ארוכה, גם לשריו הוא לא נתן כבוד גדול, גם לחברי הכנסת שלו הוא לא נתן כבוד גדול, זה בסוף חזר אליו ובגדול ועוד יחזור אליו, כי אנחנו די ותיקים בפוליטיקה, גם אני וגם אתם, אתם יודעים שהגלגל מתגלגל והרבה זמן שרי הליכוד לשעבר, חברי כנסת מהקואליציה לשעבר, בסוף ירצו להיות בחזרה בשלטון וידעו שהוא מפריע להם להיות בשלטון. הוא יסיים את תפקידו. יש לי גם כבוד לדברים שהוא עשה, אני לא מזלזל במה שהוא עשה, הוא היה הרבה מאוד שנים רה"מ, עשה את שלו. אדם צריך לדעת מתי לסיים גם".

"היחס שלי אליו מאוד לא נקי, אני מכיר אותו מהתקופה שהיה שגריר באו"ם ויש לי אליו גם יחס של כבוד לדברים שעשה, מצד שני רבין כינה אותו ראש הכנופייה ב-94-93. הוא היה מאוד דומיננטי בהסתה נגד רבין ובארגון הכוחות האלו שפעלו כמו שבנט אמר לא מזמן בריאיון בטלוויזיה, הוא יודע איך זה מתנהל, איך זה ממומן, מהתקופה שהוא ניהל את זה יחד עם ביבי, ועכשיו הוא יודע מהצד השני.

הוא הוסיף וציין כי "רבין ידע את זה כאינפורמציה מאנשי החוק במדינת ישראל. הדברים האלה עלו בדיונים בקבינט, האינפורמציה על שיחות של ראש השב"כ דאז כרמי גילון עם יו"ר האופוזיציה דאז ביבי נתניהו על זה שהוא יוריד להבות, שהדברים שהוא אומר גורמים לדם רע".