סגן ראש השב"כ לשעבר ישראל חסון שוחח הבוקר (רביעי) עם גדי נס בתוכניתו שברדיו צפון 104.5FM והתייחס לסערת חוק האזרחות, שנפל במליאת הכנסת לאחר שהקואליציה לא הצליחה להשיג רוב להעברתו. חסון טען כי "מי ששם את הממלכתיות כערך משני, גורם נזק למדינת ישראל. רק צריך לדמיין מה יקרה אם התרבות השלטונית תחלחל לזרועות הביצוע, כך שהשיקול יהיה קודם כל פוליטי טקטי ורק אז ממלכתי".

חבר הכנסת לשעבר המשיך ואמר: "אתה מתאר שמישהו יהיה מוכן לפרק את גדר ההפרדה ולהגיד 'אוקי, שיסתדרו העניינים שלי אז אצביע בעדה'? זה נשמע סביר? זה בדיוק מה שעשו, לקחו נדבך מגדר ההפרדה ושמו עליו שיקול פוליטי. יצאנו מפוקוס, הכל נהיה לגיטימי ואנחנו לא נשרוד לאורך זמן אם אנחנו שוחקים את הערכים שמחזיקים אותנו. זה מסלול למציאות קשה".

חסון אף הוסיף שיש צורך "להפסיק את הוויכוח סביב החוק הזה. אם הקואליציה ניצחה את האופוזיציה או שהאחרונה קפצה מעל לראש של הראשונה. מה שקרה פה בסופו של דבר, בעברית הכי פשוטה, זה שהערך הממלכתי הוחלף בשיקול פוליטי, זה פשוט עלוב ולא נכון לעשות".

עוד קודם לכן, סגן ראש השב"כ לשעבר טען כי האיום המשמעותי ביותר על מדינת ישראל בימים אלו הוא תרבות השיח: "אנחנו קלים על ההדק, פיתחנו תרבות של חוסר פרגון, חוסר סובלנות וחוסר כבוד. אם הממשלה תצליח לשנות את השיח, זו ההצלחה שלה. לא הסכם עם הפלסטינאים או הגרעין האיראני, זה לא איום קיומי. הסדר האזרחי, השיח והתרבות הם האיום האמיתי".

בנוסף, הוא התייחס לחבר הכנסת מאיר יצחק הלוי, שהגיע אמש למליאת הכנסת כשעתיים בלבד לאחר הלוויה של אחותו. לדבריו של חסון "לא היה ראוי שהוא יבוא לכנסת. זה לא היה נכון להביא אותו לשם, אבל מצד שני תראה את המסירות והנכונות שלו".