חברי הכנסת החרדים הגיבו היום (רביעי) להחלטתו של שר האוצר אביגדור ליברמן, לפיה יבוטל סבסוד מעונות היום לילדי האברכים. בתגובותיהם תוקפים חברי הכנסת את ליברמן וטוענים: "אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי".

בין המגיבים היה יו"ר יהדות התורה משה גפני שאמר: "הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא יתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה".

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב להחלטת ליברמן: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר הינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומרושע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותן חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרתה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

אריה דרעי, משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אריה דרעי, משה גפני (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ ישראל אייכלר מסר: "שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אמהות ברוכות ילדים. האמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לעבוד. ליברמן שונא חרדים ותיק ואין לנו ציפיות ממנו, אך האשמה היא על ראש הממשלה והשותפים לממשלת הזדון".

יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' השיב גם הוא להחלטת ליברמן: "תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו".

ח"כ יעקב אשר: "ליברמן שחתם על 53 מיליארד שקל לרע"מ לאחר שהבטיח ש'לא יישב איתם גם לא ביקום מקביל' ואיים לשפוט אותם כמו 'פושעי הנאצים במשפטי נירנברג', ממהר לפגוע בכבשת הרש של נשים חרדיות עובדות ובכך פוגע בכדאיותן לצאת לשוק התעסוקה. בנט וסער לא יינקו מאחריותם לפשע הזה".

ח"כ מאיר פרוש: "ליברמן אינו שונא החרדים הראשון. שנאתו לחרדים בהתנכלותו לילדיהם הקטנים בגלל מחלוקות פוליטיות נובעת מהיותו פוליטיקאי מפוטם שקיבל חינוך במדינה קומוניסטית עם הרבה שנאה לדת. הציבור החרדי לא יירתע מליברמן שעם שנאתו לדת הוא מבקש לקטוע את ההתפתחות הדמוגרפית של החרדים שממשיכים את המסורת היהודית מאז הרדיפות של פרעה במצרים״.

ח"כ איתמר בן גביר: "הגזענות של ליברמן מוציאה אותו מדעתו. החלטתו האטומה של ליברמן בגיבוי בנט ושקד, לפגוע בציבור החרדי, פוגעת קודם כל בילדים עצמם וחבל שליברמן לא מבין זאת. אם לשר האוצר חסר כסף בקופת המדינה, שיבקש ממועצת השורא שתקצה לו חלק מתקציב ה- 53 מיליארד שקל שהעניקה הממשלה לאחים המוסלמים".

איתמר בן גביר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
איתמר בן גביר (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

הח"כים החרדים זכו לתמיכה דווקא מחברו לקואליציה של ליברמן, חבר הכנסת ממרצ מוסי רז שאמר: "שמח ששר האוצר מתאמץ כדי ‏לעודד יציאת חרדים לשוק העבודה. יש דרכים רבות לעשות זאת אבל אני לא משוכנע שפגיעה בתקציבי הילדים שתעמיק את העוני היא הדרך הנכונה".

מוטי פלדשטיין, מנכ"ל קרן קמ"ח - קידום מקצועי חרדי, אמר: "צר לנו ששר האוצר בוחר לחבל חבלה אמיתית במאמצי שילוב חרדים בתעסוקה להם אנו שותפים בשנים האחרונות. נשים חרדיות עובדות שבעליהן לומדים בכולל, המרוויחות שכר לא גבוה ומשלמות בהתאם במעונות, ייאלצו מעתה להישאר בבית כי לא ישתלם להן לצאת לעבודה ולהוציא חצי משכורת על מעונות. כל המאמץ הממשלתי הגדול שהביא להישג חסר תקדים של קרוב ל-80% מהנשים החרדיות - עובדות, עלול לרדת לטמיון".