מחר (חמישי) תנחת בנתב"ג משלחת של 10 שגרירות ושגרירים יחד עם בני ובנות זוגם אשר הוזמנו לארץ ע"י שגריר ישראל בארה"ב ובאו"ם גלעד ארדן. המשלחת כוללת לראשונה לא רק שגרירים המייצגים את מדינותיהם באו״ם, אלא גם שגרירים המייצגים את מדינתם בארצות הברית.

השגרירים הוזמנו לארץ ע"י השגריר זמן קצר לאחר מבצע "שומר החומות" כחלק ממהלכי ההסברה שמוביל השגריר ארדן לקראת הדיונים הקרובים במועצת הבטחון, ולקראת ועידת האו״ם שתתקיים בספטמבר בהשתתפות מנהיגים מכל רחבי העולם. 

המשלחת, אשר אורגנה ע"י השגריר ארדן בשיתוף עם התנועה הציונית- האמריקאית (AZM) וארגון ״מצעד החיים״, תשהה בישראל כשבעה ימים, תסייר באתרים ברחבי הארץ ותיפגש עם בכירים בממשלה ועם גורמי צבא וביטחון. במהלך השבוע יבקרו השגרירים בהר הבית, בכותל המערבי, בכנסיית הקבר וביד ושם. כמו כן, יבקרו השגרירים בפיקוד הצפון ובפיקוד הדרום, יקבלו סקירות ביטחוניות מבכירים בצה"ל, יסיירו במנהרות טרור של חמאס וחיזבאללה וייפגשו עם תושבים בעוטף עזה ובצפון. 

רשימת המדינות המשתתפות: אוסטרליה, ארגנטינה, בהוטן, אוקראינה, קניה, גואטמלה, צ'כיה, הונגריה, הרפובליקה הדומיניקנית, טונגה.
(נזכיר כי בהוטן היא מדינה אשר ישראל כוננה איתה לראשונה יחסים דיפלומטיים בשנה האחרונה). מדברי השגריר ארדן: "אני שמח ומברך על ההיענות של שגרירי המדינות השונות להשתתף בביקור. זוהי משלחת ראשונה הכוללת גם שגרירים מוושינגטון, לאור חשיבותם והשפעתם. לצערי, גם במדינות של שגרירים אלה, וכמובן גם באו"ם מופצים שקרים כנגד ישראל. כך היה גם במהלך מבצע ״שומר החומות״. אנחנו נציג לשגרירים את האמת על ישראל, ואני משוכנע שהם יחזרו למדינותיהם ולאו״ם עם הבנה ברורה יותר של התמודדות ישראל עם ארגוני הטרור. נחדד בפניהם את ההבדל בין הטרוריסטים המבצעים פשעי מלחמה, לבין מדינת ישראל הדמוקרטית הפועלת להגן על עצמה״.