חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, וביקש ממנו להתערב נגד ההחלטה שהעבירו שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לשינוי המבחנים לתמיכה בשכר הלימוד במעונות יום, שלדבריו, במסגרתה בוטלה גם ההקבלה בין נושאי השכלה תורנית לבעלי תואר אקדמי. ח"כ ארבל טען כי דבר זה למעשה פוגע בהשתלבותם של חרדים בשוק העבודה וכי מדובר בהחלטה שבאה בניגוד עם הוראות המדינה. 

כידוע, משרות רבות בשירות המדינה, דורשות כתנאי סף לקבלה, הצגה של תואר אקדמי. כך גם ברשויות המקומיות. כעת טוען ח"כ ארבל, כי חרדים שהינם בוגרי מוסד תורני והוסמכו לרבנות, לא יוכלו להתמודד על משרות בשירות הציבור.

ח"כ ארבל ציין כי בשנת 2016 הכירה המדינה בהסמכה לרבנות ולמידה בישיבה גבוהה כהשכלה אקדמית לכל דבר ועניין עבור התמודדות למשרות במגזר הציבורי, לרבות מכרזים של רשויות מקומיות. במכתב ששיגר אל מנדלבליט אמר: "לשלול מילדי הלומדים תמיכה בשכר הלימוד במעונות אינה רק פוגענית ולא הגונה, אלא גם לא מתיישבת עם הוראות המדינה עצמה במקומות אחרים".

ארבל קבע כי "בקשת שר האוצר ושרת הכלכלה לסמן את כל הלימודים התורניים כלימודים שאינם רלוונטיים לשוק העבודה ועל כן לשלול מילדי הלומדים תמיכה בשכר הלימוד במעונות, לא מתיישבת עם הוראות המדינה עצמה במקומות אחרים".