חברות התעופה הישראליות מצויות במצוקה, וראשיהן מבקשים להיפגש בדחיפות עם ראש הממשלה נפתלי בנט. בפנייתם לבנט כתבו מנכ”לי אל־על, ארקיע וישראייר, אביגל שורק, גדי טפר ואורי סירקיס: "אנחנו קוראים לך לפעול לקיום דיון בהול בראשותך, על מנת להציף ולהציג את חומרת הבעיה והסכנה המיידית הנגזרת מהמצב הקיים ומאיימת על עשרות אלפי בתי אב. אנחנו רואים ירידה חדה בפעילות המסחרית לחודשים הקרובים וזאת כפועל יוצא מהחלטות הממשלה. מוקדם עדיין להעריך את הנזקים הצפויים לנו. חובת הבידוד למדינות מסוימות, גם למחוסנים, דחיית כניסת תיירים מחוסנים ובידוד גורף לילדים, הביאו אותנו לנקודה בה אנחנו ניצבים בפני מדרון חלקלק המעמיד בספק את יכולתנו לשרוד את המשבר".

המכתב הועבר גם לשר האוצר אביגדור ליברמן, לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי, לשרת התחבורה מרב מיכאלי, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לשר התיירות יואל רזבוזוב, למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש ולבכירים נוספים.

אתמול הודיע הורוביץ כי נוסעים בנתב"ג בנסיעות פרטיות יישאו במימון בדיקות הקורונה שלהם ולא המדינה. בתשובה לשאילתא בכנסת של ח"כ אוריאל בוסו (ש"ס), אמר הורוביץ: "כל עוד מדובר בצורך רפואי, יציאה מבידוד או עניין משקי, הבדיקות נעשות על חשבון המדינה. כשמדובר בנסיעה פרטית זה על חשבון הנוסע". הורוביץ הוסיף כי מחיר בדיקה פרטית בחו"ל מגיע לפעמים למאות דולרים בעוד בנתב"ג העלות היא בין 45 ל־140 שקל.

תנועת הנוסעים הערה בנתב”ג נמשכה גם אתמול, ובמהלך היום עברו בו כ־37,500 נוסעים, מתוכם כ־22 אלף יוצאים. טורקיה ממשיכה להוביל כיעד לנוסעים, שרבים מהם מבקשים לחגוג בה את חג הקורבן המוסלמי, עם 4,693 נוסעים. אחריה ארה”ב – 3,130 נוסעים, יוון – כ־2,100 וצרפת – כ־1,000.

למרות החשש להישאר בבידוד בחו”ל אם הבדיקה לפני החזרה לישראל תהיה חיובית, נוסעים רבים לא שינוי את תוכניותיהם. “יש כאן סיכון מחושב, ואני לא רוצה לחשוב על דברים לא טובים”, הסביר נוסע לרודוס.