יו"ר הקואליציה, ח"כ עידית סילמן שוחחה הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחסה לוויכוח בין האופוזיציה לקואליציה בנושא ועדות הכנסת. לטענתה, הקואליציה הנוכחית, באה לקראת האופוזיציה, בניגוד לממשלת נתניהו-גנץ הקודמת: "באנו לקראתם. הבאנו להם ארבע ועדות קבועות ושתיים מיוחדות. כשהליכוד היו בקואליציה, הם נתנו לאופוזיציה שתי ועדות בלבד. אנחנו ניסינו להתחשב בגודל ובמנה של האופוזיציה מול הקואליציה".

השדרנים ניסו להבין את האולטימטום שהציבה סילמן למרכז האופוזיציה, ח"כ יריב לוין, לפיו אם לא תתקבל הצעת הקואליציה, היא תקודם ללא תיאום האופוזיציה. על כך השיבה סילמן כי "אחרי תקופה מאוד ארוכה, ועדות הכנסת צריכות לפעול. אפשר לבוא במו"מ אבל אי אפשר לתקוע את העבודה של הכנסת ואי אפשר להיות אופוזיציה לאזרחי המדינה, צריך להיות אופוזיציה לקואליציה ולהיות אופוזיציה עניינית. הגדלנו משמעותית את כל מה שמגיע להם, כל החבילה שאנחנו מציעים עברה את היעוץ המשפטי, הבאנו את זה לפתחם וצריך להחזיר תשובה. ברגע שהם מנסים למרוח אותנו אנחנו בסוף נתקדם. אנחנו בהחלט שומרים להם את המקומות שלהם ולא ניגע בוועדות שהבטחנו להם".

"התגובות של האופוזיציה מוגזמות כי הם רואים ממשלה שעובדת, משרדים שחזרו לתפקד, החלטות מקצועיות ויש תחושה אמיתית של עשייה, מה שלא היה הרבה זמן. עוד מעט יוצאים לפגרה, יש לנו על השולחן את התקציב וחוק הסדרים, זו המשימה שלנו ובאנו לתת עבודה", המשיכה יו"ר הקואליציה.

לאחר מכן, היא התייחסה לעובדה כי ראש הממשלה נפתלי בנט, וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, התנגדו להקמת ממשלה מנופחת כאשר היו באופוזיציה, אך כעת הקימו "ממשלה מנופחת מאוד": "אחרי שנתיים של כאוס, יש קואליציה עם שמונה סיעות, זה דורש ויתורים. יש חברי כנסת שבאו לתת עבודה וגם במקומות אחרים בעולם חשבו להגדיל מזמן את הפרלמנט. כל ועדה שתוקם באה לתת מענה לציבור".

עוד היא הוסיפה כי "מה שרואים מבחוץ זה לא מה שקיים בפנים. בפנים יש לנו עבודה, נכון הרבה יותר מורכבת, בכך שיש לנו יותר סיעות להתנהל מולם, חלקן בפעם הראשונה, אבל זו תמונת מראה של החברה בישראל".

עוד קודם לכן, התייחסה סילמן לעברה הספורטיבי וסיפרה כי רצתה לנסוע עם נבחרת ישראל לאולימפיאדת טוקיו 2020: "הייתי מתעמלת קרקע ומכשירים שונים, למדתי בווינגייט והתאמנתי עם הנבחרת. הפסקתי כי הגיל עשה את שלו, תכננתי להגיע עם המשלחת לטוקיו אבל זה נדחה בשנה, אבל מצאתי את התפקיד שלי ואני מאושרת".