"השמאל במדינה - בריונים": ח"כ דודי אמסלם (הליכוד), שר הדיגיטל והתשתיות הלאומיות לשעבר, שוחח הבוקר (שני) עם ינון מגל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM, ותקף בחריפות את הקואליציה: "הממשלה עד היום לא עשתה דבר וחצי דבר להוציא עיסוק בג'ובים ובמינויים ובדורסנות. לא יאומן כי יסופר. זה בסדר לשות מינויים, אבל מה שהם עסקו בו בכנסת זה ה-30 נורבגים. כל יום אני מגיע לכנסת, בא אדם חדש ואני לא יודע אם הוא עובד כנסת אורח או ח"כ. הם מקימים ועדות, אתמול נכנסה דרך החוק הנורבגי ח"כ מיכל שיר, היום מביאים אותה להיות יו"ר ועדה מומצאת. ועדה זה כולל 9-8 חברי כנסת".

כשנשאל האם לו אין את הלגיטימציה להתרעם על מינויים לאחר שתפקידו הקודם כשר הדיגיטל, בוטל, השיב אמסלם: "לנו היו 17 שרים, מתוך המחנה הלאומי, בניגוד למחנה השמאל שהתחבר איתנו, גנץ ושות', שלקחו 17 תיקים על 16 ח"כ. אנחנו היינו 54 ח"כים על 17 תיקים".

"אספר לך מה זה שר הדיגיטל", המשיך חבר הכנסת. "בישראל ובכלל בעולם זה יהיה המשרד הכי חשוב. שלא תתבלבל, מדובר באנשים פוחזים שלא מבינים דבר וחצי דבר. המלחמות בעולם הקונבנציונלי כמעט מסתיימות. סייבר, הדיגיטל והתשתיות הלאומיות חייבים לעבור למשרד אחד שיהיה בעוצמה של משרד הביטחון. אם תפגע בנמל חיפה או בנמל אשדוד או בבי"ח הדסה זה נזק הרבה יותר עצום מאשר 20 טילים מעזה או מלבנון. נפגשתי עם שר הדיגיטל והסייבר היווני, אלו המשרדים שמוקמים בעולם".

"מה עושים הליצנים האלה?", התייחס אמסלם לחברי הקואליציה, "לא מתקשרים אליי. לכאורה הרי לא אכפת לי, רק תבינו את החשיבות שלו. יושב אמסלם דוד ואנשים מגחכים על זה, זה הכי חשוב מהתיירות, הכלכלה, אבל מה לעשות? הם באו בשנייה ורבע סגרו משרדים ופתחו אתמול משרד שר ללא תיק לאבידר, זה אחלה נכון?".

"החוק נגד נתניהו - לא דמוקרטי"

על הצעת החוק המקודמת שעתידה למנוע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה אמר: "חוצפה, באמת עזות מצח. חוק אנטי דמוקרטי. כשגדעון התמודד בתוך הליכוד, אותו סער הצדיק והישר, כשהוא הפסיד בפער עצום - מה הוא טען? לא כי לרה"מ יש שלושה תיקים, תיק אחד שמפוצל לשלושה אישומים, אלא שרה"מ לא יכול להיבחר, זו הסיבה לכאורה. הרי כשהוא חזר לליכוד היו כתבי אישום, למה הוא חזר? מדובר באדם צבוע שיודע שכל עוד רה"מ יהיה באזור הוא יהיה בסכנה גדולה שלא ייכנס לכנסת".

"איפה הטעות שלהם?", הסביר אמסלם, "לכל טריק יש טריק אחר. הם הורסים את כל המדינה ואת כל חוקי היסוד במדינה, וחושבים שמשחקים בגן ילדים ובגנון. נניח יעבירו את החוק, ניבחר לכנסת, ברור לחלוטין שניבחר לכנסת וגם רה"מ ייבחר ונשנה את החוק לאחר מכן, מה יקרה? האיש הנקמן הזה שחושב שהוא חכם. זו הבעיה, שהוא חושב שהוא חכם. לכן אני אומר, אפשר לגרום לכך, להציע הצעות חוקים שליברמן לא יוכל להיכנס לכנסת וגדעון סער לא יוכל להיכנס לכנסת. מי שהואשם בהכאת קטין לא יוכל להיות ח"כ - וליברמן לא יוכל".

אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אביגדור ליברמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"השמאל במדינה אלה אנשים הכי אלימים הכי כוחניים הכי בריונים והכי מושחתים במדינה", המשיך. "הבריונות שלכם שהייתה בבלפור הייתה בלתי נתפסת. אבל מה הסיפור? לא מסקרים אתכם בכלל, כי זה לא מעניין. האלימות הכי קשה זה לא לתת אגרוף, אלא לגנוב לו את הנשמה בבחירות, שאתה דורס אותו באופן לכאורה חוקי והוא עומד חסר אונים לא יודע מה לעשות. מה שעושים בכנסת היום זו האלימות הכי קשה שאני מכיר, עדיף שייתנו לי שתי סטירות. אתם הבריונים והכי מושמצים במדינה. תראה כמה משרידם הקמתם בשעה ורבע, אתם לא מדברים על זה".

לשאלה האם הוא מכנה אנשים "אשכנזים" כמילת גנאי, אמר אמסלם: "בוודאי שלא. אני לא מכנה אנשים אשכנזים, תחת אחריותי ישבה רשות החברות. רציתי למנות דירקטור, קראתי ליענקי יו"ר הרשות, הוא אמר צריך למנות מהנבחרת של לפיד ויוגב, שאלתי אם זה כתוב בחוק והוא ענה שלא. הוא אמר ש־70 אחוז אשכנזים בני 65 גרים באזור רעננה תל אביב רו"ח ועו"ד. צריך לעשות פה מהפכה מהיסוד".