הצעת החוק שמבקשת למנוע מגברים שרצחו את נשותיהם לזכות ברכושם המשותף, עברה הערב (רביעי) בקריאה טרומית. את הצעת החוק יזמו יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי, ח״כ עאידה תומא-סלימאן, ח״כ קרן ברק וח״כ ר׳ידה רינאווי זועבי

הצעת החוק אומרת כי זכויות קנייניות של גברים, שרצחו את נשותיהם, על דירות ונכסים, יועברו ישירות ליורשיה החוקיים של האישה המנוחה. ברוב המקרים יהיה מדובר בילדיה או הוריה. מגישות הצעת החוק מקוות כי כך ימנע הצורך בהתדיינות משפטית נוספת נגד הרוצח. 

חברת הכנסת תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) אמרה עם אישור הצעת החוק: ״עוצרות את 'הרצחת וגם ירשת'. הצעת חוק זו היא צעד חשוב בקידום זכויותיהן של משפחות שסבלו מאלימות קשה ורצח". עוד אמרה כי הצעת החוק "תעצור את המצב הלא הגיוני בו גבר רוצח ולאחר מכן יורש את הנכסים של האישה שרצח. ההצעה גם תיתן מזור מסוים, גם אם חלקי, לבני המשפחה של הקורבנות״.

״מדובר בטרגדיה קשה, ולעיתים קרובות מדובר בילדים יתומים בנסיבות מורכבות וקשות ביותר", מסרה חברת הכנסת קרן ברק (הליכוד). עוד אמרה: "זה המעט שיש בידנו כדי להטיב ולהגן על יורשו של הנרצח ולחסוך עימות משפטי מול רוצח יקיריהם על דירה או רכוש, וכן להטיל סנקציה כלכלית על הרוצח שגם היא נדרשת כדי להקטין את מקרי הרצח הבאים". 

חברת הכנסת ג'ידא רינאוי זועבי (מרצ) הוסיפה: "היום העברנו בקריאה טרומית את הצעת החוק ששוללת מגבר שרצח את אשתו לרשת את דירתם המשותפת. רצח נשים במשפחה זו בעיה לאומית שיש לטפל בה בחומרה אך בישראל מתרחש מצב הזוי בו רוצחי נשים לעתים נהנים גם מפרס - הם יורשים את רכוש בת הזוג שלהם. רצחת וגם ירשת, פשוט כך".