משרד ההגנה של צרפת מסר כי בפגישה שנערכה שלשום בערב בין שר הביטחון בני גנץ לשרת ההגנה הצרפתייה פלורנס פרלי פירטה המארחת את מה שתואר כ"הבהרות שלהן מצפה צרפת מישראל בפרשת השימוש שנעשה בתוכנת המעקב פגסוס של חברת NSO על מכשירי הטלפון של מנהיגיה". הצרפתים ציינו: "בהבהרות אלה תלויים האמון והכבוד ההדדי בין שתי המדינות".

מישראל נמסר כי גנץ אמר: "ישראל מתייחסת להאשמות ברצינות". הוא הדגיש כי ישראל מאפשרת ייצור של מוצרי סייבר כאלה אך ורק לממשלות, לשימוש בלעדי למטרות מניעת פשע וחקירתו, וללוחמה בטרור. גנץ סיפר כי נציגים רשמיים ביקרו שלשום במשרדי NSO וכי ישראל ממשיכה לחקור את ההאשמות נגדה.

מקורות ישראליים הוסיפו כי גנץ הבטיח שהטכנולוגיה הישראלית לא שימשה לפריצת הטלפונים של הנשיא עמנואל מקרון ושל מנהיגים צרפתים אחרים.

משרד ההגנה הצרפתי ביטל את ההזמנה לתקשורת לצפות בטקס קבלת הפנים לגנץ על ידי נציגי כל זרועות הצבא. לדברי גורמים מדיניים צרפתיים, צרפת מעדיפה להימנע מהצהרות מיותרות ולשמור על שתיקה בעניין טענותיה כלפי ישראל ומרוקו בנושא זה.

"ישראל ומרוקו הן מדינות ידידות שאנחנו זקוקים להן במלחמה נגד הטרור", הסביר שר בממשלת צרפת. פקיד בכיר אחר אמר: "זה לא ווטרגייט. הציתותים לטלפונים היו קיימים תמיד וצריך לפחד יותר מענקיות האינטרנט מאשר ממדינות, כי יש להן יותר השפעה".

השבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה" מגלה כי כשנחשפה פרשת פגסוס דרש הנשיא מקרון הסברים מראשי שירותי הביטחון שלו, אבל התשובות לא היו מספקות.

לפני חצי שנה נערך דיון בקבינט הביטחוני הצרפתי על האפשרות לרכוש את התוכנה של חברת NSO הישראלית, כשעל הפרק עמדו הצעותיהן של שתי חברות ישראליות נוספות וחברות אחרות, אבל לבסוף הוחלט להשתמש בתוכנה מקומית.

לפי השבועון, הגילויים עוררו פניקה בשירותים החשאיים הצרפתיים ושם כבר בדקו אם למרות זאת, מישהו בשירותים עבד עם החברה הישראלית. לאחר 48 שעות של מה שתואר כ"זיעה קרה", הגיעה התשובה השלילית. 

בפריז הסתיים בינתיים ביקורה של משלחת בת 13 יזמי הייטק ישראלים בכירים בראשות איש העסקים אראל מרגלית, העומד בראש קרן. מרגלית, שנועד עם יועצים של מקרון ועם שרי האוצר והחדשנות הצרפתים, אמר כי התרשם שהם ממשיכים לעודד את שיתוף הפעולה בתחום החדשנות בין שתי המדינות וכי אין כל סימן לשינוי במגמה זו בגלל פרשת פגסוס.