במהלך סוף השבוע האחרון תועדו דרוזים, תושבי דרום לבנון, כשהם מנסים לבלום את רכבם של משגרי הטילים הנמנים עם ארגון חיזבאללה, שקודם לכן ירו על ישראל. חבר הכנסת ואל"מ (במיל') מופיד מרעי (כחול לבן), המשתייך לעדה הדרוזית ופיקד בעברו על הגדוד הדרוזי בצה"ל, שוחח על כך עם בן כספית וינון מגל בתוכניתם ברדיו 103FM וציין כי מדובר ב"אירוע דרמטי".

ח"כ מרעי הרחיב: "בסופו של דבר בכפרים הדרוזים בדרום לבנון החרימו את מה שנשאר מהטילים. מנעו את המשך הירי של הטילים או הקטיושות לעבר מדינת ישראל", קבע והוסיף: "השאלה מה הוביל את חסן נסראללה לירות לשם".

מרעי הסביר כי ישנן שתי סיבות אפשריות למהלך שביצע מנהיג החיזבאללה: "נסראללה רצה לירות מתוך הכפרים הדרוזים מהנחה שצה"ל יגיב בחומרה ויפגע בדרוזים, וזה יצית חזית נוספת מול ישראל. אפשרות שנייה, רצה לירות מתוך הכפרים מתוך הנחה שהדרוזים בישראל ישפיעו על מקבלי ההחלטות, ולא יבצעו ירי אל עבר היישובים". ח"כ מרעי ציין כי הוא חושב שהשיקול של נסראללה לא היה נכון. 

בהמשך, הדגיש כי "המצב בלבנון מאוד נפיץ, והכלכלה רעועה. נסראללה נכנס למקום שהוא לא שלו, ובסופו של דבר ראינו את מה שראינו, הדרוזים מנעו את ירי הטילים לישראל". חבר הכנסת מכחול לבן הוסיף: "אני מניח שנסראללה עצמו עושה חשבון לדרוזים, הוא כן חושש מהם, מהניתוח האישי שלי". 

מרעי פירט עד כמה הוא מוטרד ממצבם של הדרזים בסוריה ולבנון: "כל מה שקורה עם הדרוזים במזרח התיכון מטריד אותי", קבע. "אנחנו יכולים להשפיעו מדינת ישראל לא תרשה לעצמה שתהיה השמדה של עם כזה או אחר, במיוחד הדרוזים ולא משנה באיזה אזור. מנהיגי המדינה לדורותיהם אמרו את זה, והתבטאו בתחום הזה שאמרו נשמרו על הדרוזים", הוסיף. 

כשנשאל למי הוא מרגיש יותר קרוב, חייל ישראל שאתו הוא נלחם איתו כתף אל כתף או דרוזי מלבנון, השיב ח"כ מרעי: "גדלתי ביחידות של יהודים, פיקדתי על חיילים יהודים, אני שייך למדינה. החיילים היהודים לא רק אחים שלי או פקודים ומפקדים שלי, בטח שאני קרוב אליהם יותר, אני אדאג להם, אני אדאג למדינת ישראל, המדינה שאני חי בה". מרעי סיכם: "כשנלחמתי בלבנון ב-82 הייתי בגזרה המרכזית, עברנו דרך היישובים הדרוזים, בסופו של דבר אנחנו נאמנים לדרך שלנו, למדינה שלנו ומשם אנחנו מתקדמים".