חבר הכנסת אחמד טיבי הגיב היום (ראשון) לעימות שלו, לצד חברי כנסת ערבים נוספים, עם חייל גולני בחברון, על רקע סירובו של החייל לאפשר להם לעבור. לדבריו של טיבי, החייל "רצה לעשות עלינו אבו-עלי". בסרטון נראה טיבי כאשר הוא מזיז את ידו של חייל צה"ל וצועק עליו "אתה לא תרים יד על חברי כנסת".

"הוא לא רצה להכניס אותנו כי אנחנו ח"כים ערבים, אנחנו הגענו רק לאחר שידענו שזה מאושר עם המשטרה ובתיאום עם מג"ב, וכשבאנו חסם אותנו חייל אחד שאמר 'אף אחד לא יעבור אותי', ובשלב מסוים קצין משטרה העיר לו שיש אישור, ואז הוא בכל זאת מתעקש ודוחף לי אגרוף, בקטנה, לבטן ולכן הזזתי לו את היד ואמרתי לו שהוא לא ירים יד על חבר כנסת. זו התנהגות חמורה ואין ספק שהוא עשה זאת בכוונה", מסר טיבי.

"למרות שדיברו איתו מספר פעמים, גם השוטרים וגם מפקד מג"ב הוא המשיך להתעקש ובשלב מסוים, אחרי שהראו לו את האישור, הוא צעק 'אני גולני ולא מג"ב', האינטרס שלו היה לצעוק את זה כי קצין מג"ב אמר שיש לנו אישור והוא לא רצה להכניס אותנו. אחרי שקראו למפקד שלו, הוא הורחק מהמקום ואנחנו נכנסנו", סיכם טיבי.

אחמד טיבי (צילום: אבשלום ששוני)
אחמד טיבי (צילום: אבשלום ששוני)

חבר הכנסת איתמר בן גביר (עוצמה יהודית) שיתף את הסרטון בטוויטר, וכתב: "לפני 20 שנה אחמד טיבי תקף חייל ויצא בזול, מקווה שלא הפעם. אפנה עוד הערב למשטרה וליועמ"ש כדי לוודא שטיבי ייחקר ויעמוד לדין על תקיפת החייל. וללוחם שהעמיד את אחמד טיבי במקום מגיעה תעודת הוקרה!".

מתנועת אם תרצו נמסר: "אחמד טיבי חשב שהוא יבוא לעשות בלאגן בחברון. לוחם גולני העמיד אותו במקום. כל הכבוד אח יקר. גאווה ציונית".