יו"ר מפלגת הציונות הדתית, חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' פנה היום (שלישי) לשרי האוצר והביטחון, אביגדור ליברמן ובני גנץ, בדרישה שיזמנו דיון דחוף בוועדת הכספים, על מנת לברר מהם מקורות ה-500 מיליון שקלים שיועברו לרשות הפלסטינית כהלוואה. סמוטריץ' פנה גם ליו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת אלכס קושניר, על מנת שיזמן את הדיון.

"לא ייכתן שסכום כזה יועבר למטרה כזו מבלי שהכנסת תידרש לכך", כתב יו"ר הציונות הדתית והוסיף: "מפרסומים בתקשורת עולה כי במסגרת פגישתו עם אבו מאזן התחייב שר הבטחון להעביר לרשות הפלסטינית הלוואה בגובה חצי מיליארד שקלים.אבקש לדעת מהו המקור התקציבי להעברת ההלוואה לרשות הפלסטינית - מאיזה סעיף, מאיזה תחום פעולה, ומאיזו תכנית יועברו הכספים. כמו כן אבקש לדעת מתקציב איזו שנה יועברו הכספים ומהו הבסיס המשפטי שעליו מבוססת העברת הכספים, בשים לב לחוק התקציב, לפיקוח הכנסת על ביצוע תקציב המדינה, ולחוק קיזוז משכורות מחבלים".

בנוסף, לאחר שיו"ר תקווה חדשה גדעון סער תקף את בני גנץ על פגישתו עם אבו-מאזן, חברת מפלגתו, ח"כ שרן השכל אמרה היום בראיון: "האישור של גנץ להלוואה לרשות, אותי זה לא יעבור. אני עדיין בודקת לגבי נכונות הדברים ואם הם נכונים, איך מתכוונים לבצע אותם. סער הביע מחאה על כך, אני בטוחה שגם ליברמן לא יאשר דבר כזה, למעשה מחזירים להם את הקיזוז".

שרן השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
שרן השכל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בכירי המפלגות תקווה חדשה וימינה מתכוונים להעלות את נושא הפגישה בין גנץ לאבו מאזן והסיכומים שעלו במהלכה, בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שחלה כעת.

ח״כ ניר ברקת מהליכוד פנה ליו״ר הכנסת בדרישה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתבדוק את הקשר בין הנחיית הממשלה לצבא להכיל את ההתפרעויות בעזה - לבין אירוע בראל חדריה-שמואלי ז״ל.

בתוך כך, בארגון נפגעי טרור "אלמגור" הודיעו כי הם "תובעים מהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לבדוק את חוקיות ההלוואה ולבדוק את חוקיות הענקת אזרחות לפלסטינים חסרי זיהוי". לטענתם "תוספת זו של פלסטינים תפגע בישראל במאזן הדמוגרפי".

דוקטור אריה בכרך, ראש פורום הורים שכולים ב״אלמגור״ טען: "זהו תרגיל של הממשלה לעקוף חוק של הכנסת, לקזז את משכורות המחבלים ומשפחותיהם שהרשות הפלסטינית מעבירה כל חודש. לפני זמן קצר הודיע בנט בקול תרועה על מהלך לקיזוז המשכורות בסכום דומה, עכשיו מתברר שקול התרועה מסתיים בתרגיל סיבובי מאחור שבא להחזיר את הכסף לכיס אחר, במין ישרא-בלוף או בערבית בכלאם פאדי״.

ראשי אלמגור  פתחו במגעים עם ח"כים מהימין לשם כינוס מיוחד של הכנסת . מאיר אינדור יו״ר אלמגור אמר שהסיכום שהושג במוקטעה הוא דרמטי ומחייב דיון חירום בכנסת:  ״הסיכום מהווה שינוי כוון מאז חומת מגן כלפי הרש״פ מצד שהמחנה הלאומי הצליח לבלום  את כוחו המדיני של הרש״פ ולכרסם ביכולותיו.  ממשלת בנט -סער והשמאל פותחים היום עידן  חדש עבור אבו מאזן וחסר מרעיו . זהו יום עצוב לנפגעי הטרור והעם בישראל . דווקא בעת שאנו מוליכים  לוחם שלא הצלחנו לשמור אותו בחיים ממשלת  ישראל מחייה את הסכמי אוסלו".