שר החוץ יאיר לפיד אמר הערב (רביעי) לציון 100 ימים לממשלה כי "יש עתיד היא היום התנועה הפוליטית המשפיעה בישראל", בכנס פעילי המפלגה בקיבוץ שפיים. עוד הוסיף כי "מה שצריך עכשיו הוא להקים ועדת חקירה לפרשת הצוללות". 

"הממשלה הזו קיימת 100 ימים ושינתה את המדיניות. החזרנו את הנורמליות. היינו הראשונים בעולם שיצאו לחיסון שלישי, עברנו את זן הדלתא בלי סגר. השלום הקר עם מצרים וירדן הפך לחם, עשינו תיקון עם המפלגה הדמוקרטית בארה"ב", ציין.

"נפתלי בנט מחייך כשבאופוזיציה צועקים לו שהוא בוגד. אני לא יודע איך הוא עושה את זה, אני לא מחייך מזה. הם רוצים שהמדינה תיכשל רק כדי שאנחנו לא נצליח. הממשלה הזו היא ממשלה של אנשים נורמלים שמגיעים מהמקום הנכון", המשיך שר החוץ.

"הממשלה הזו הזכירה לנו שרוב מחולט של הישראלים בלי קשר למי הם הצביעו מעדיפים לחיות יחד. הממשלה הזו הזכירה לנו שרוב מוחלט של הישראלים בלי קשר למי הם הצביעו מעדיפים לחיות יחד", הדגיש.

עוד אמר לפיד כי "המדינה היהודית לא תנצח את הדמוקרטית. הכנסת לא תנצח את בית המשפט. אנחנו לא אויבים, אלא שותפים. מה שחשוב הוא לא המשבר הפוליטי, אלא משבר האקלים".

כזכור, אתמול פורסם ב"וואלה!" כי חברי המפלגה הדמוקרטית התנגדו להעביר תקציב סיוע לישראל בסך של מיליארד דולרים לטובת חיזוק מערכת כיפת ברזל.

יצוין כי מדובר בדחייה טכנית שנבעה מהוויכוח בקונגרס סביב תקרת הגרעון בתקציב האמריקאי. בעקבות כך, מתח לפיד ביקורת על הממשלה הקודמת בראשות בנימין נתניהו ואמר כי "אחרי שנים שבהן הממשלה הקודמת הזניחה את הקונגרס והמפלגה הדמוקרטית, וגרמה נזק ניכר ליחסי ישראל-ארה״ב, אנו בונים היום מחדש יחסי אמון עם הקונגרס".

בליכוד הגיבו לביקורת ואמרו כי "הטענה של לפיד ביחס לראש הממשלה לשעבר נתניהו והדמוקרטים חושפת שוב את בורותו המדהימה".