חברת הכנסת מיכל רוזין שוחחה היום (ראשון) עם ענת דוידוב בתוכניתה "איפה הכסף" ב-103FM והתייחסה לפגישה המתוכננת של חברי מפלגתה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן: "אני חושבת שחשוב שנביע את העובדה שאנחנו עדיין מאמינים בפתרון שתי המדינות. אני מצפה לשמוע מאבו מאזן את ההתחייבות שלו להילחם בטרור ולשתף פעולה בטחוני עם ישראל - לקדם מאבק שהוא לא אלים ".

רוזין אף מתחה ביקורת על ראש הממשלה נפתלי בנט, בעקבות נאומו באו"ם וטענה כי התעלמותו בנאום מנושא הפלסטינים הייתה "טעות, אך לא ציפיתי ממנו להיות מיכל רוזין, או שאיילת שקד תהיה ניצן הורוביץ".

מיכל רוזין  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
מיכל רוזין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חברת הכנסת ממפלגת השמאל הוסיפה כי מפלגתה "לא תאפשר קביעת עובדות בשטח כמו מאחזים בלתי חוקיים. עם זאת, ברור לנו שלא יתקיים הליך מדיני עכשיו. לצד זאת, בני גנץ נפגש עם אבו מאזן, גם עמר בר לב שוחח איתו, זו נורמליזציה שחשוב שתהיה ולא הייתה כבר הרבה שנים. ואם הייתה, היא הייתה מתחת לשולחן".

עוד קודם לכן, היא התייחסה לרצח המזעזע של ליטל מלניק, שגופתה התגלתה ליד החי-פארק שבקריות. "אותה נערה הייתה מאושפזת מכיוון שהייתה במצב נפש רעוע, היא הייתה מוחלשת, ומראש הייתה טרף קל למי שרצה לנצל ולפגוע בה - בין אם פיזית, בין אם מינית, בין אם נפשית. אני חושבת שהסיפור של הניצול המיני הוא לא סיפור של משכורות נמוכות או של קשיים במציאת כוח אדם טוב. פגיעות מיניות קורות לצערי בכל מקום, אז בוודאי שכשמדברים על אנשים שהם באשפוז פסיכיאטרי והם במצב הכי המוחלש שלהם, הם גם נוטים להיפגע יותר", אמרה רוזין. 

לטענתה, החולות נמצאות במצב פגיע יותר מאשר חולים גברים: "מה לעשות? הסטטיסטיקה לרוב מדבר על פשע מגדרי, כך שגברים לרוב פוגעים בנשים וילדים".

"לכן, צריך לתת אופציה לאישה שנכנסת לאשפוז, שתבקש להיות באשפוז נפרד בין גברים ונשים. הצעת החוק זו שהגשתי, הגיעה עד ועדת השרים והחקיקה, אבל לצערי מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים התנגדו נחרצות. אני מתכוונת להגיש את הצעת החוק מחדש ולקדם את הנושא", סיכמה חברת הכנסת.

סייע בעריכת הידיעה: דוד זבולוני 103fm