נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ערכו היום (שני) סיור בנוף הגליל. הנשיא ורעייתו פתחו את הסיור בביקור בבניין העירייה, בו קיבלו את פניהם ראש העיר רונן פלוט וחברי המועצה בליווי תלמידי כיתות א' וב' מבתי ספר שונים בעיר שקיבלו את פניו בשירה. לאחר מכן, השתתפו נשיא המדינה ורעייתו בפגישה קצרה עם ראש העיר וחברי וחברות המועצה.

נשיא המדינה אמר בהתרגשות: "אני גאה, נרגש ושמח להכריז בזאת על פתיחת חגיגות ה-65 שנה עם כינונה של נוף הגליל. אני באופן אישי מכיר את העיר הזאת כבר לא מעט זמן, למעשה כבר עשרות שנים, וכל פעם אני נהנה להגיע לכאן לצפות בהתפתחותה והתקדמותה המופלאה.

"העיר הזאת טסה, היא מתפתחת בצורה יוצאת מן הכלל. זה תענוג לראות בה את השליחות העמוקה ולדעת שיש בה משהו הרבה יותר עמוק מעוד ישוב, משהו מהשילוב המופלא של הגליל, הנוף, האוכלוסייה הנהדרת והחזון שאתם מביאים מזניק אותה ביחד לשיאים חדשים. אני מאחל לעיר הזאת הצלחה רבה ושתמשיכו לצמוח להתפתח ולהיות משוש כל הארץ לכולנו.״

יצחק הרצוג בנוף הגליל (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
יצחק הרצוג בנוף הגליל (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

בהמשך הסיור ביקרו הנשיא ורעייתו באצטדיון הכדורגל "גרין" ונפגשו עם שחקני קבוצת הכדורגל "הפועל נוף הגליל" ועם מאמנה, ירון הוכנבוים. הנשיא שוחח עם השחקנים ובעט בהצלחה כדור לשער. בסיום המפגש הוענקו לנשיא ולרעייתו חולצות הקבוצה עליהם המספר 11- מספרו של הנשיא יצחק הרצוג כנשיאה ה-11 של מדינת ישראל.

אחרי הביקור באצטדיון המשיכו הנשיא ורעייתו ל"נוף פארק" בו ביקרו בפלנטריום העירוני ובמכון העתקות. מכון ההעתקות בעיר מתפקד כבית דפוס שמופעל על ידי בוגרים עם מוגבלויות. העובדים סיפרו לנשיא ולרעייתו על עבודתם ואף הפיקו בעבורם תמונה משותפת שצולמה עמם במהלך הביקור.

לבסוף ביקרו הנשיא ורעייתו במרכז קק"ל למצוינות ונפגשו עם תלמידי כיתות י'-י"ב מבתי הספר שבעיר. הנשיא קיים עם התלמידים שיח פתוח על מנהיגות ודמוקרטיה.

הנשיא פנה לבני הנוער ואמר: "נהוג לחשוב שמנהיגות זה לתת פקודות, לתת הוראות ואולי אפילו להתנשא על האחר - אבל זה בדיוק ההפך. כל הרעיון שלי בשיחה הזאת זה להגיד לכם שבסופו של דבר היהדות אומרת "ואהבת לרעך כמוך". בעיניי, מנהיגות זה לכבד את האחר, לדעת לקחת אותו וביחד לבנות ולממש את החלומות שלכם,, אמר הנשיא והוסיף: ״לכל אחד יש חלומות ואתם תגיעו להגשמתם אם תדעו לחשוב גם על האחר. זה דבר מאוד משמעותי ובעל ערך".

"אנחנו פה בעיר היקרה הזאת שאני מכיר עשרות שנים ואנחנו מאוד מרוצים ממה שאנחנו רואים. יש פה תחושה של עשייה. יש פה מפעלים נהדרים של פעילות חברתית, מדעית, ספורטיבית וחינוכית. מה שמרשים כאן זה דווקא תחושת החזון שיש פה. המקום מתקדם מתפתח. תהנו מזה ותראו שאתם תתמלאו סיפוק, אני מאחל לכם המון בהצלחה".

הנשיא יצחק הרצוג בנוף הגליל (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)
הנשיא יצחק הרצוג בנוף הגליל (צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

ראש העיר נוף הגליל, רונן פלוט, סיכם: "בשמחה ובהתרגשות גדולה נוף הגליל אירחה את נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל שלמרות עיסוקיהם הרבים הקדישו יום לביקור בעיר וביקשו לראות מקרוב את הפיתוח האדיר ותנופת ההתחדשות הבלתי רגילה בבירת הגליל. הנשיא ורעייתו סיירו בפרויקטי הדגל של תכנית ההתחדשות. יותר מכל התרגשנו מבקשת הנשיא לבקר במרכז התעסוקה החדש והיחיד מסוגו לאנשים עם צרכים מיוחדים ועם בני הנוער. כחלק מהביקור הנשיא היה חלק פתיחת חגיגות ה- 65 לעיר שמגשימה הלכה למעשה את החזון של דוד בן גוריון עליו הוקמה".