חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה גלעד קריב, שוחח היום (שלישי) עם גדי נס ב-104.5FM, והאשים את יו"ר האופוזיציה נתניהו בפגיעה במוסכמות הדמוקרטיים של מדינת ישראל: "נתניהו הוא מאסטר בשלילת לגיטימיות".

"נתניהו הוא בגדר שור מועד", אמר קריב. "הוא חוזר פעם אחר פעם על אותו מהלך מתוכנן של פגיעה בלגיטימיות של ההכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל. זה בסדר גמור לתקוף את הקואליציה, זאת חובתו של יו"ר האופוזיציה לתקוף בצורה קשה את ראש הממשלה". עוד הוסיף: "יש בעיה בערעור המוסכמות הדמוקרטיים שלנו. ברגע שהכנסת נתנה את אמונה בממשלה, זו הממשלה הלגיטימית של מדינת ישראל".

בהמשך, פנה קריב לתקוף את שאר חברי הליכוד והאשים אותם בכך שמנסים לפגוע בשיטת הממשל: "אם מישהו מהם מכיר או ראה בחוק היסוד הכנסת או הממשלה שמקבילה את זהות ראש הממשלה בהתאם למספר המנדטים של המפלגה שלו, שיקום ויראה. יש פה ממש מהלך, שהמטרה שלו זה להמציא שיטה שלטונית חדשה, מכיוון שהשיטה הנוכחית לא עבדה בשנתיים האחרונות לטובת נתניהו".

"לבוא ולומר שלבנט אין את הזכות החוקתית לשמש כראש ממשלה כ יש לו שישה מנדטים זו חתירה תחת החיים הדמוקרטים, הוסיף קריב. "אני לא היססתי להחזיר את נתניהו לשנת 1995 לנאומו במרפסת בכיכר ציון, כי גם אז האיש טען שהממשלה לא לגיטימית".

בהמשך, התייחס להתקפות האישיות נגד בנט: "נשאלת השאלה האם מוטלת אחריות על נבחרי ציבור, בזמן שהם מנהלים מאבק קשה עם האופוזיציה, לא לחצות את הקו האדום של ערעור הלגיטימציה". בסיכום דבריו התייחס שוב לנתניהו: "שיעשו קמפיין חריף נגד בנט. דבר אחד שאי אפשר לקבל, הוא שהאיש העומד כיו"ר האופוזיציה הוא מאסטר בשלילת לגיטמיות."