הכנסת צפויה להצביע היום (רביעי) על הצעת חוק יסוד ההגירה בהצבעה טרומית. לאחר שהמגעים בינו לבית שרת הפנים איילת שקד התפוצצו, חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), יעלה את החוק להצבעה. 

שקד, התייחסה לכך אתמול ואמרה כי במסגרת המשא ומתן, היא ורוטמן הגיעו לכדי סיכום כי החוק יידחה ויוקם צוות שיגיע לנוסח מוסכם, וכן יצויין שחוק יסוד ההגירה אינו נותן מענה לחוק איחוד משפחות. כמו כן, סיכמו השניים כי ח״כ רוטמן וח״כ השכל יגישו הצעת חוק פרטית לחוק האזרחות אשר תוצמד להצעה הממשלתית. אלא, שלטענתה, ח״כ רוטמן לא הצליח לקבל את הסכמת שותפיו לאופוזיציה לסיכום ולכן נסוג ממנו: "האופוזיציה שוב בחרה בפוליטיקה קטנה במקום לסתום את הפרצה שיצרה. צר לי שהם בחרו להעדיף שיקולים פוליטיים קטנוניים על פני שיקולים לאומיים ובטחוניים״. 

יו"ר סיעת ימינה, חבר הכנסת ניר אורבך, התייחס גם הוא לדברים. בריאיון לגלי צה"ל אמר הבוקר כי "אנשים פה פשוט משקרים במצח נחושה, וזו לא פעם ראשונה. אולי כדאי להסיר כבר את המסיכה מהמקום." עוד אמר כי חוק האזרחות חשוב, ו"רק לפני חודש האיחוד הלאומי יחד עם הליכוד חברו למשותפת והצביעו נגד חוק האזרחות. אז מה זה עכשיו דאגה לאזרחים? לפני חודש ראינו את הדאגה שלהם, ראינו את הפוליטיקה הקטנה שלהם." בנוסף אמר כי המליץ לשקד שלא לקיים משא ומן עם האופוזיציה בנושא: "לי יש ניסיון של מו"מ עם אנשי האיחוד הלאומי, הם אומרים כל מיני ודברים ואח"כ חוזרים בהם מכל מיני סיבות ואח"כ משקרים בראש חוצות, זו לא הפעם הראשונה. אגב זה גם היה בשאלה כן או לא ממשלת ימין". 

כזכור, במהלך הקיץ האחרון הפילה האופוזיציה את תוקף הארכת תקנת השעה (חוק האזרחות) המונעת איחוד משפחות מהרשות הפלסטינית בישראל. בהמשך, הצהירה האופוזיציה כי היא תגיש הצעה לחוק יסוד שיסידר את נושא ההגירה.